در افتتاحیه نخستین همایش تئاتر بچه های مسجد عنوان شد

نمایش تئاتر بچه های مسجد با رویکرد دینی و انقلابی

رئیس حوزه هنری استان زنجان با تاکید بر اینکه تئاتر باید به نیازهای جامعه بپردازد، گفت: نمایش تئاتر بچه های مسجد با رویکرد دینی، انقلابی، اخلاقی تربیتی و اجتماعی است.
کد خبر: ۹۲۱۱۰۵۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ امیر نعمتی در آیین افتتاحیه نخستین «همایش تئاتر بچه‌های مسجد» اظهار کرد: گروه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از سال گذشته در استان آغاز شد.


وی با اشاره به اینکه ۱۲ گروه نمایشی در مساجد مشغول تمرین هستند، ادامه داد: به همین منظور افتتاحیه این همایش در زنجان برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه تئاتر بچه‌های مساجد پیشینه طولانی در حوزه هنری دارد، گفت: در حال حاضر شکل و شیوه اجرای آن تغییر کرده است.


این مقام مسئول به تمرین مستمر بچه‌های مساجد اشاره کرد و گفت: پس از طی این تمرینات این نمایش‌ها در مساجد و مدارس استان اکران می‌شود.


به گفته وی، تئاتر بچه‌های مسجد در راستای تربیت و پرورش نسل جدیدی از هنرمندان تئاتر اجرا می‌شود؛ همچنین این برنامه به دنبال پرداختن به تولید آثار فاخر و مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی است.


رئیس حوزه هنری استان زنجان با تاکید براینکه تئاتر باید به نیاز‌های جامعه بپردازد، گفت: نمایش تئاتر بچه‌های مسجد با رویکرد دینی، انقلابی، اخلاقی تربیتی و اجتماعی است.


به گفته وی، هر نمایش سه اجرا در مدارس و مساجد خواهد داشت که نزدیک به ۴۰ اجرا در طول همایش شاهد خواهیم بود.


در ادامه این مراسم از پوستر همایش رونمایی و فیلم «منطقه پرواز ممنوع» اکران شد.


نمایش «نا فرجام» در مسجد آقامیرزا احمد، نمایش «پیراهن مشکی» در موسسه قرآن و عترت بینات، نمایش «آیینه» در مسجد امام حسین (ع)، نمایش «روزی که بهشتی شدم» توسط گروه خواهران در حسینیه اعظم زنجان، نمایش «الف» توسط گروه خواهران در موسسه قرآن و عترت بینات، نمایش «ماه نشان» در امامزاده سید ابراهیم (ع)، نمایش «فانوس» در مسجد امام علی (ع)، نمایش «عبادت و عنایت» در حسینیه قرارگاه خاتم الاوصیا، نمایش «همه اگر‌های من» از گروه خواهران و «آخرین تقلب» توسط گروه برادران در مسجد باقرالعلوم دانشگاه زنجان و نمایش «چراغ جادو» در دبیرستان معارف با همکاری حسینیه اعظم زنجان در نخستین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اجرا خواهند شد.
ارسال نظرات