خبرهای داغ:

اخلاص مردم موجب تحقق یک واقعه بی نظیر در بهمن ماه شد

امام جمعه سرخه گفت: در ایام الله فجر مردم با نیت خالص و صادق خود در تحقق یک واقعه نقش آفرینی کردند
کد خبر: ۹۲۱۱۱۹۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، دومین جلسه ستاد دهه فجر شهرستان سرخه با ریاست حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه سرخه و مسئولین کارگروه‌های دهه فجر شهرستان به منظور برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ وبا هدف اجرای هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه فرخنده فجر در محل ستاد نماز جمعه برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر فاطمی بصیر امام جمعه سرخه در این جلسه با بیان اینکه ایام الله ایام انعام (نعمت) و ایام انتقام (ترس و وحشتت برای دشمنان) است اظهار کرد: این روزهاست که حضور و ظهور و بروز و نمود خدای متعال بهتر و بیشتر قابل مشاهده و احساس است.
وی ضمن اشاره به ویژگی‌های ایام الله دهه‌ی فجر اذعان داشت: ایام الله روز‌هایی است که مردم با نیت خالص و صادق خود در تحقق یک واقعه نقش آفرینی کردند. اراده و مشیت خداوند در رقم خوردن این وقایع است، ایام الله اگرچه محدود است، اما این روز‌های محدود قلب تاریخ محسوب می‌شوندو بدون توجه به ایام‌الله کتاب تاریخ و سرنوشت انسان و جامعه ناقص و نامفهوم می‌ماند.
فاطمی بصیر با اشاره به اینکه آثار مبارک ایام الله در بستر زمان جاری است گفت: بدین معنا که برای آیندگان الهام‌بخش، افتخارآفرین و حماسه ساز و البته بصیرت زا است و ایام‌الله روز‌هایی فراتر از علایق و سلایق حزبی و گروهی، فراتر از عقده‌ها و عقیده‌های شخصی است و ارتباطی مستقیم با تاریخ و حیات ملت‌ها دارد البته از سرمایه‌های بزرگ اقبال و توجه عمومی برخوردار است زنده و گرامیداشتن ایام الله مورد نیاز و اهتمام جامعه اسلامی است به همان اندازه که مبشر است برای ما جنبه تحزیر و انزار و تنویر سخت از دشمنان را نیز دارد، ایام الله ظرف تقابل جبهه کفر و ایمان، فقر و غنا وجبهه اسلام ناب محمدی است.
امام جمعه سرخه با تاکید بر اینکه ایام الله می‌تواند برای ما فرصت و هم می‌تواند آسیب و چالش داشته باشد به چالش‌ها پرداخت و افزود: باید مراقب باشیم این ایام تبدیل به امر تشریفاتی، کریشه‌ای و روتین نشود، نگذاریم عنصر مردمی بودن ایام‌الله حذف شود یعنی باید برون‌سپاری کنیم کار را به مردم واگذار کنیم البته نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی امام جمعه و فرماندار پوشیده نیست و باید نقش آفرینی کنیم عمده کار مردم هستند، مواظب باشیم که نقش آفرینان و حماسه‌سازان این ایام الله از صحنه به عرصه برنامه‌ریزی و برنامه سازی حذف نشوند.
فاطمی بصیر تصریح کرد: احساس بیگانگی نسل جدید و نسل‌های آینده با حقایق و اهداف و آرمان‌ها و حرکت‌های منتهی به وقوع ایام الله و نگاه حزبی و جناحی به وقایع ایام الله و بهره‌برداری‌های سلیقه‌ای از این ایام نیز جزو چالش‌ها می‌باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها