خبرهای داغ:
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خبر داد:

احیا پردیس و بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به بین المللی شدن دانشگاه آزاد اظهار کرد: احیا پردیس دانشگاه و بین المللی کردن این واحد دانشگاهی در دستور کار است و مجوز ها در حال انجام است.
کد خبر: ۹۲۱۴۵۱۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
احیا پردیس و بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیداحمد ابوالقاسمی فر در نشست خبری دهه مبارک فجر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سخنانی با بیان اینکه دانشکده پزشکی این دانشگاه قدمت سی ساله دارد و نزدیک به پنج هزار فارغ تحصیل داشته و در اصل دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است اظهار کرد: تاکنون ۳۷ هزار فارغ تحصیل این دانشگاه داشته است که پنج هزار نفر آنها در حوزه علوم پزشکی هستند و که هزار نفر پزشک تحویل شده و سی درصد در دوره های رزیدنتی در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل در سطح کشور هستند.
وی افزود: در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در خیلی قسمت ها از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شاهرود استفاده می کنیم و حتی از استان های دیگر می آیند و در رشته پرستاری تاکنون دو هزار فارغ تحصیل داشته ایم که اکثر آنها در بخش درمان شهرستان شاهرود مشغول فعالیت هستند.
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه هزار نفر در علوم آزمایشگاهی و ۷۶۰ نفر در رشته هوش بری فارغ تحصیل داشته ایم خاطر نشان کرد: صد تخت مصوب داریم که از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار نفر مراجعه جهت درمان در بخش های مختلف در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) داشته ایم وتلاش داریم باری از دوش بیمارستان های دولتی برداریم و این بیمارستان با تمام بیمه ها کار می کنند و قرارداد دارد و حتی یا تمام بدقولی ها از سوی سازمان های بیمه‌گر قطع ارتباط نکردیم و حتی با بیمه تکمیلی بیماران رایگان درمان می شوند.
وی با تاکید بر اینکه بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شاهرود خودگردان است و بدون یک ریال بودجه دولتی اداره می شود ادامه داد: پزشک را تربیت می کنیم و حق استفاده از پزشک طرح در دانشکده را نداریم و این بحث وزارتی است و پزشک طرحی سهمیه نداریم و طرح را باید در بیمارستان دولتی بگذارند.
ابوالقاسمی فر با بیان اینکه بیشترین دانشجو در سال ۱۳۹۴ با حدود ۱۲ هزار نفر در این دانشگاه تحصیل می کردند افزود: سیاست های دولت برای ایجاد دانشگاه های غیرانتفاعی و علمی کاربردی سبب شد تا تعداد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کم شود و هم اکنون ۳۷۰۰ دانشجو و ۷۰۰ نفر پرسنل در این دانشگاه حضور دارند.
وی با اشاره به بین المللی شدن این واحد دانشگاهی گفت: مجوز از سازمان مرکز اخذ و وزارت علوم هم بازرسان شان آمدند و با توجه به زیرساخت و هیات علمی و آزمایشگاه وزارت علوم هم مجوز دادند و جذب دانشجو بین الملل غیر پزشکی را در حال انجام مقدمات هستیم.
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به احیا پردیس دانشگاهی بیان کرد: در مراحل انتهایی این امر را در حال طی هستیم و در نیم سال اول مجوز خواهند داد که در جذب دانشجو در تحصیلات تکمیلی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی با اشاره به اتفاق مرگ یک مادر در بعد از زایمان در بیمارستان این دانشگاه گفت: این مادر شب در این بیمارستان خاتم الانبیا (ص) این دانشگاه بستری می شود و بچه متولد شده و بعد دچار خونریزی می شود و فوت می کند که تیمی تشکیل می شود و نتیجه گزارش توسط دکتر شیبانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به دادستانی ارسال می شود تا مسائل حقوقی و قضایی آن حل پیگیری شود و موضوعاتی همچون مشکل کمبود خون در این مورد نبوده است.
وی با تاکید بر اینکه خانم دکتر عسکری پزشک معالج این بیمار قصور پزشکی را قبول کرده است چون دیر به بیمارستان آمده است بر پیگیری این پرونده تا حصول نتیجه در مراجعه قانونی تاکید کرد.
ابوالقاسمی فر یا بیان اینکه زمانی که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود را تحویل گرفتم ۵۷ میلیارد تومان بدهی داشته بر برنامه ریزی برای تصفیه این بدهی ها خبر داد و با اشاره به شهریه های این دانشگاه اظهار کرد: حداقل شهریه دانشگاه آزاد اسلامی ۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر ۸ میلیون تومان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها