خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه:

نمایندگان مجلس به وظایف نظارتی خود به صورت جدی عمل کنند

امام جمعه مراغه با تاکید بر لزوم توجه نمایندگان خانه ملت به مطالبات جامعه گفت: نمایندگان مجلس به وظایف نظارتی خود باید به صورت جدی عمل کنند.
کد خبر: ۹۲۱۷۹۸۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: متاسفانه مجلس تاکنون به وظیفه نظارتی خود در قبال مسائل کشور و مشکلات موجود عمل نکرده و این امر زمینه ساز بروز سوء استفاده ها شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس به جای دخالت در سایر حوزه ها از جمله دخالت در کارهای قوه مجریه، به رسالت های ذاتی خود عمل کنند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به ویژگی های یک نماینده متعهد اضافه کرد: نماینده ای که نتواند مطالبات مردم را پیگیری کند، به درد وکالت جامعه نخواهد خورد.

خطیب جمعه مراغه گفت: نماینده مجلس نباید منافع شخصی و جناحی خود را به منافع عمومی مردم ترجیح داده و فقط پیگیر خواسته های خود از وزرا و مسئولان باشد.

آیت الله پورمحمدی افزود: منتخبان مردم در خانه ملت، نباید از جایگاه و مسند خود سو استفاده کرده و از موکلان و مردم جامعه خود غافل شوند.

وی ادامه داد: در انتخاب نماینده اصلح نیز، آحاد مردم وابستگی های فامیلی، منافع جناحی و شخصی را ملاک انتخاب خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: نماینده مجلس نیز در عمل به وظایف خود، نباید منت بر مردم بگذارد که این شایسته نمایندگی نیست.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر نیز افزود: این بانوی بزرگ اسلام، الگوی بانوان و مادران در طول تاریخ بوده و زنان جامعه اسلامی نیز باید با تاسی از آن حضرت از تجمل و تحمیل هزینه های اضافی بر خانواده خود پرهیز کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها