در بیانیه جنبش استادی هرمزگان در خصوص نحوه تبلیغات انتخاباتی مطرح شد:

پرهیز از ایجاد فضای احساسی در تبلیغات انتخاباتی کاندیداها

اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان هرمزگان با صدور بیانیه‌ای از کاندیداهای مجلس خواستند که به شدت از احساسی کردن فضای تبلیغات بپرهیزند و هرچه می‌توانند فضا را عقلانی کنند تا مردم درست تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۹۲۱۸۸۰۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، جنبش استادي هرمزگان در خصوص نحوه برگزاری برنامه‌های كانديدا و تبليغات آن‌ها بيانيه‌ای صادر کرد كه متن آن به شرح زير است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم


«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ»


ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻨﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻨﺶ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ، ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﺪﺍﻳﺘﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ، ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﺍﻧﻨﺪ. (زمر، ١٨)

 

انتخابات عرصه‌ای است برای تحقیق، اندیشیدن، تطبیق دادن با معیارها و اصول‌ و در نهایت انتخاب کردن. ما در انتخابات به وکلای خود اختیار می‌دهیم تا برای مهمترین امور سرنوشت ساز سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... ما تصمیم بگیرند.


آنهم در انتخابات مجلس که تصمیمات آن کلان و راهبردی است و در رأس امور است. اگر مجلس قوی باشد می‌تواند در صورت نياز دولت‌ها را به ریل منافع ملی برگرداند. می‌تواند با نظارت، بدون تعارف کجروی ها را اصلاح کند.


حال که قرار است کسانی را در این سطح انتخاب کنیم و به آنها وکالت امور بدهیم چقدر باید فضای انتخاب عقلانی باشد؟
با کمال تاسف این روزها مشاهده می‌کنیم که برخی از کاندیداهای استان هرمزگان برای رأی آوری به فضای احساسی و بویژه کنسرت، موسیقی و نمايش هاي طنز روی آورده اند.


بدیهی است که منظور ما سلب فضای شادی و نشاط جامعه نیست؛ اما کی و کجا؟!


مگر این طور نیست که باید مردم در یک فضای عقلانی مهمترین تصمیم سیاسی را بگیرند؟ پس در این شرایط، احساسی کردن فضا چه توجیهی دارد؟


یکی از احتمال‌هایی که می شود داد این است که استفاده افراطی از کنسرت، موسیقی و طنز در این فضا به دلیل بی‌برنامگی کاندیدا، بی ایده بودن، عدم بیان حرف جدید، عدم توان اقناع سازی مخاطب و پنهان کردن همه این کاستی‌ها پشت فضای احساسی است. كما اينكه منطقی اين است كه كانديدا در جلسات و برنامه‌های تبليغي، ارائه برنامه نمايند و مواضع خود در خصوص مسائل کلان کشور و مطالبات مردم را به صورت شفاف بيان كنند و از اين منظر با اميد آفريني بر مبناي واقعيت و اطمينان به ملت در خصوص اين ويژگی مهم، كه مجلس در رأس امور است و در صورت انتخاب صحيح و آگاهانه؛ بهبود وضع معيشت و اقتصاد ملت با نظارت و قانون گذاري لازم با اعتماد و اطمينان حاصل خواهد شد؛ كه نتيجه غایی آن نشاط پايدار در جامعه و اعتماد و باور به مجلس و كارآمدي است.


ما اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان هرمزگان از کاندیداهای محترم می‌خواهیم که در این شرایط به شدت از احساسی کردن فضا بپرهیزند و هرچه می‌توانند فضا را عقلانی کنند تا مردم درست و با شناخت و عقلانیت تصمیم بگیرند.


بدیهی است مردمی که از روی احساس و جوزدگی رأی می‌دهند نباید انتظار حل مشکلات خود را از چنین کاندیداهایی داشته باشند.


در پايان ضمن تقدير و تشكر از قرارگاه شهيد ديالمه بسيج دانشجويي استان هرمزگان بابت برگزاري پاتوق مطالبه‌گري انتخابات و فراهم نمودن بستر مناسب و منطقي براي همه كانديدا در استان براي ارائه برنامه و پاسخگويي به سوالات، مواضع و عملكرد شان، بدین وسیله از ملت فهيم، خونگرم و ولايت مدار استان خواستاريم در راستاي تحقق مطالبه مقام معظم رهبري مبني بر حضور حداكثري، و تعيين نماينده اصلح و تراز انقلاب در دوم اسفند ماه در شعب أخذ رأي حضور فرمایند.

 

سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان

ارسال نظرات