خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده با همکاری دستگاه‌های اجرایی حل می‌شود

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده قطور خوی به طور قطع با همکاری دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی حل می‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۱۱۱۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوی، سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری امروز با همراهی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) سردار محمدتقی اوصانلو از مناطق زلزله‌زده قطور خوی بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: تیم‌های جهادی برای ارزیابی میزان خسارت در این منطقه آماده هستند و بعد از آن براساس تصمیم‌گیری نهادهای اجرایی نسبت به رفع مشکلات اهتمام خواهد شد؛ به ویژه اینکه اغلب ساکنان منطقه بیمه هستند بنابراین به طور قطع سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات اهتمام خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از حضور نیروهای جان بر کف ارتش برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان و آواربرداری، خاطرنشان کرد: میزان خسارات توسط بنیاد مسکن ارزیابی خواهد شد، تا بلافاصله بعد از برآورد هزینه‌ها و تامین اعتبار توسط بیمه نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی اهتمام شود.

این مسئول ضمن اشاره به اینکه، تیم پزشکی 523 منطقه‌ای ارتش با استقرار در منطقه زلزله‌زده قطور خوی به زلزله‌زدگان خدمات درمانی ارائه می‌کند، اظهار کرد: همه نهادها اعم از نیروهای مسلح و غیره برای کاهش آلام مردم وارد عرصه شده‌اند.

در این زلزله به ده روستا خسارت وارد شد / میزان خسارت‌ها بین 20 تا 99 درصد متغیر است

وی ادامه داد: بیشترین تخریب و خسارت در یکی از روستاها رخ داده، گرچه تلفات جانی وجود نداشته ولی دام سبک و سنگین اهالی در زیر آوار باقی مانده است، که طبق دستور صادر شده توسط فرمانده سپاه شهدای استان، ماشین آلات مورد نیاز به منطقه اعزام شدند، تا دام‌های زنده را نجات دهند و دام‌های کشته شده نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری مدفون شوند.

این مسئول ضمن ابراز خشنودی از اینکه گروه‌های جهادی و آشپزخانه سیار از امروز به منطقه اعزام شده‌اند و تا زمانی که شرایط عادی برقرار شود در روستاهای آسیب دیده مستقر خواهند بود، اظهار کرد: به محض پایان آواربرداری نسبت به اعزام گروه‌های جهادی عمرانی و پزشکی اقدام خواهد شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه محل‌های مناسبی به عنوان اردوگاه برای اسکان موقت خانواده‌های زلزله زده تعیین شده است و به زودی نسبت به تهیه و ارسال کانکس اهتمام خواهد شد، گفت: با توجه به سرما و برودت هوا، همت جدی وجود دارد که وسایل گرمایشی موردنیاز در اسرع وقت ارسال شود.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود به لزوم ایمن سازی اماکن نگهداری دام و طیور اشاره کرد و اظهار داشت: این مهم نباید مورد غفلت قرار گیرد به ویژه اینکه مهم‌ترین منبع درآمد مردم روستا به شمار می‌رود و با آسیب دیدن آنها در بلایای طبیعی، زندگی‌شان دچار تلاطم می‌شود.

این مسئول یکی از مهم‌ترین مسائل که باید مورد رسیدگی قرار گیرد ایمن سازی واحدهای مسکونی و محل نگهداری دام ساکنان روستاها دانست و گفت: به واسطه رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان بسیج سازندگی کشور و با مشارکت قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نسبت به تامین اعتبار برای مرمت و نوسازی خانه‌‌های آسیب‌دیده اهتمام خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات