یادداشت/ حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر؛

در این روزها از القای ناامیدی اجتناب کنیم

کد خبر: ۹۲۲۱۸۱۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در یادداشتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
با صلوات بر محمد و آل محمد و آرزوی سلامت و عافیت برای همه مردم عزیز و شریف

ابتدا بر خود فرض می دانم از تلاش های سربازان، فرماندهان و مدافعان جبهه سلامت صمیمانه تشکر و قدردانی کنم. خداوند متعال از همه آفات و بلیات محفوظتان دارد و خدمت بی منت شما را از برترین باقیات الصالحات عمرتان محسوب فرماید ان شاءالله.

این روزها و هفته های پر تب و تاب می گذرد و برخی برترین و عظیم ترین خدمتِ عمرشان رقم می خورد و در مقابل برای برخی فرصت طلبان و سوء استفاده کنندگان بزرگترین جنایتِ عمرشان ثبت می گردد و بزودی هر دو گروه، آثار و نتایج عملکرد خود را در دنیا و آخرت خواهند دید.

امروز صبح در جلسه شورای تأمین شهرستان، ضمن استماع گزارش و نظرات مسئولان محترم، بیش از پیش در جریان خدمات و اقدامات پیشگیرانه قرار گرفتم.

به اقشار مختلف مردم سفارش می کنم هشدارهای مسئولان بهداشت را جدّی بگیرند و حتی الامکان عمل نمایند.

ترس، استرس و روحیه ناامیدی انسان سالم را هم از پا در می آورد. دقت کنیم در رفتار و گفتار از القاء ناامیدی و انرژی منفی اجتناب ورزیم.

از حضرت امام رضا علیه السلام روایت شده: "عَلَیکُم بِسِلَاحِ الأَنبَِیاء؛" بر شما باد استفاده از سلاح پیامبران! وقتی سؤال شد سلاح پیامبران چیست؟ حضرت فرمودند: دعا. دعا اسلحه ی انبیای الهی در مواجهه با خطرات است.

در کنار رعایت مسائل بهداشتی از سلاح انفاق، دعا و توسل بویژه در فرصت کم نظیرِ ماه رجب غفلت نورزیم. هر روز استغفار کنیم و - هر چند مبلغی ناچیز - صدقه بدهیم. بعد از نمازها اگر چه برای چند لحظه با خدا حرف بزنیم و درخواست دفع بلا و عافیت و کمک برای خود و دیگران مطرح نماییم.

تا وقتی کارشناسان و متولیان امر ابلاغ نکرده اند مساجد باز است و تأکید شده دستورات بهداشتی را رعایت نمایند و افراد ضعیف و دارای آثار بیماری در نماز جماعت حاضر نشوند.

ما شرعاً و قانوناً تابع نظرات کارشناسیِ متخصصان و مسئولان امر هستیم و از عموم مردم بویژه نمازگزاران محترم و ائمه محترم مساجد درخواست می شود به هشدارها و پیام ها توجه نموده، از دستورات احتمالی مسئولان در روزهای آتی تبعیت نمایند.

امام زمان علیه السلام و عجل الله تعالی فرجه الشریف می فرمایند: من خاتم اوصیا هستم و خداوند به وسیله من بلا را از اهل و شیعیانم دفع می کند. ( أَنَا خَاتَمُ الأَوصِیَاءِ بِي یَدفَعُ أللهُ عَن أَهلِي وَ شِیعَتِي)
با توسل به حضرت ولی عصر (عج) و دعا و صدقه و در صورت امکان قربانی جمعی و شراکتی برای سلامتی آن حضرت از خداوند متعال می خواهیم جمیع بلایا را رفع و دفع فرماید.ان شاءالله
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات