حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد:

احکام شرعی برای جانباختگان کرونا اجرا می شود

نماینده ولی فقیه درچهارمحال و بختیاری بر ضرورت حفظ حرمت پیکر جان‌ باختگان بیماری کرونا و اجرای احکام شرعی کفن و دفن آنان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۲۲۸۵۲۶
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست اجرای احکام شرعی جانباختگان کرونا توسط روحانیون با حضور فعالان مردمی مدافعان سلامت و اعضای ستاد کرونای استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این نشست ضمن تقدیر از کادر بهداشتی درمانی در راستای مقابله با کرونا و بهبود حال بیماران، گفت: علاوه بر رعایت موارد بهداشتی، باید تا حد امکان موازین شرعی و احکام میت برای این جان‌باختگان اجرا شود.

نماینده ولی فقیه  در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای احکام شرعی برای جان باختگان کرونا یکی از ضروریات جامعه امروز است، گفت: نباید به دغدغه خانواده‌های متوفیان اضافه شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: ضد عفونی پیکر متوفیان و از بین بردن آلودگی سطحی به همت نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و بقیه اعمال شرعی برای آن‌ها باید انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر تغسیل و تکفین متوفیان بیماری کرونا در همان شهری که فوت می کنند تحت نظارت متولیان بهداشت تأکید کرد و افزود: ائمه جمعه و جماعات با هماهنگی فرمانداران و مسئولان بهداشتی احکام شرعی جانباختگان کرونا را باید انجام دهند.

در این نشست حجت الاسلام حمید محمدی، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان نیز با اشاره به آمادگی روحانیان سپاه و روحانیان طرح صالحین و پایگاه‌های بسیج در سراسر شهرستان‌های استان برای همکاری در زمینه‌های غسل، کفن و دفن جانباختگان کرونا،  گفت: این روحانیان با تشکیل قرار گاه معنوی آماده همکاری جهادی هستند.

در ادامه این نشست دکتر مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ضد عفونی کردن جسد، بیرون و داخل کاور میت، تامین حفاظت افرادی که مسئول حمل جنازه هستند و نظارت کامل بهداشت محیط در تمامی این مراحل را دانشگاه علوم پزشکی بر عهده دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نیز با رد شایعاتی نظیر؛ دفن جانباختگان کرونا در مکانی جداگانه، گود کردن تا عمق سه متری زمین و ریختن آهک بر روی جسد میت، گفت: این شایعات باعث شده است که مردم با غسل، کفن و دفن اموات کرونا مشکل پیدا کنند.

حجت الاسلام احمدی افزود: ائمه جمعه و جماعات بهترین مبلِّغ برای پایان شایعه‌ها و شبهات در جامعه، فرهنگ سازی تنویر افکارعمومی، ایجاد آرامش خانواده ها و احترام به متوفی هستند.

گفتنی است؛از مجموع 481نفر با علائم بالینی ابتلا به بیماری کرونا که در بیمارستان های استان چهارمحال و بختیاری بستری شده اند، آزمایش 101نفر مثبت اعلام شده و ضمن اینکه در حال حاضر 72 نفر در بیمارستان بستری هستند و 61نفر نیز با بهبودی کامل مرخص شده اند؛ متأسفانه تا کنون ۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری جان باخته اند.

شایان ذکر است؛ مسئولان ارشد استان چهارمحال و بختیاری بر ماندن مردم در خانه بعنوان امن ترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و قطع زنجیره این بیماری تأکید دارند و ورودهای شهرهای مختلف تحت کنترل شدید برای اعمال ممنوعیت ورود مسافران غیربومی است.

ارسال نظرات