مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان خبر داد؛

فعالیت ۲۵ تیم بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون در راستای مقابله با ویروس کرونا

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان زنجان از فعالیت ۲۵ تیم بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون در راستای مقابله با ویروس کرونا با حضور ۱۵۰ نیروی کارشناس خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۸۷۲۹
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
دکتر مشهود تقی لو در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت:پیروی فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نیرو‌های بسیجی و جهادی برای مشارکت و فعالیت در امر مبارزه با ویروس کرونا، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با عضویت در ستاد دانشگاهی مقابله با این ویروس فعالیت خود را آغاز نمود.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی اقدام به تشکیل قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستان ولیعصر (عج) استان زنجان نموده است، تصریح کرد: ۱۵۰ نفر نیروی کارشناس در قالب ۲۵ تیم شهید رهنمون نیرو شامل ۱۰ متخصص،۳۰ پزشک عمومی،۵۰ پرستار و ۶۰ کارشناس بهداشتی مشغول فعالیت و خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود:همچنین کمیته سلامت روان در راستای حفظ روحیه بیماران و برآورد مشکلات موجود از لحاظ تجهیزات پزشکی و هماهنگی جهت رفع این مشکلات تشکیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به آماده سازی نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی در مجموعه ورزشی امام علی (ع) سپاه انصارالمهدی (عج) استان با حضور ۳۰ کارشناس افزود:این نقاهتگاه با تمام تجهیزات مورد نیاز و براساس پروتکل اعلام شده توسط وزارت بهداشت راه اندازی شده تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.
 

تقی لو با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی بیش از ۱۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی دست و سطوح، ده هزار جفت دستکش لاتکس و ۲ هزار و ۵۰۰ ماسک N۹۵ بصورت رایگان در اختیار همکاران و کادر درمانی مبارزه با کرونا قرار داده است، خاطرنشان کرد:به منظور حمایت و کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت و در صورت تمایل این عزیزان، سازمان بسیج جامعه پزشکی در نظر دارد با همکاری بسیج طلاب اقدام به خرید و تهیه مایحتاج ضروری و تحویل در درب منزل آنان نماید.

وی تاکید کرد: تلاش مجموعه بسیج جامعه پزشکی استان در راستای پیشگیری، کنترل و آموزش تا زمان ریشه کنی و از بین رفتن این ویروس ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات