مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا در گفت و گو با «بسیج»:

مازندران همه امکانات برای اشتغالزایی را دارا است / نقش مهم گروه‌های جهادی در بسترسازی اشتغال

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا با اشاره به اینکه استان مازندران تمام امکانات اشتغالزایی را در خود دارد، گفت: با داشتن دریا، کوه، جنگل و نیروی جوان پای کار، توجیهی از اینکه شغل در استان نیست نمیتواند موجه باشد.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۴۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
سید امیر سادات کرمی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار «بسیج» در ساری، ضمن تبریک سالروز ولادت پرخیر و برکت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت، با اشاره به اینکه اولین رسالت بسیج  دانشجویی حفظ انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها ست، گفت:اما همه فعالیت‌های بسیج دانشجویی محدود به حفظ انقلاب در دانشگاه‌ها نیست.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا با بیان اینکه بسیج دانشجویی در تطور تاریخ انقلاب اسلامی رسالت‌های مهمی را بردوش گرفته است، افزود:‌به توصیه  و تاکید رهبر معظم انقلاب و امام راحل، قسمت قابل توجه  وظایف و تکالیف به جریان انقلابی پیش برنده در کشور، منطقه و دنیا به این قشر واگذار شده است.

سادات کرمی در ادامه با اشاره به اینکه وظایف بسیج دانشجویی در چند سرفصل تقسیم شده است، خاطرنشان کرد:‌حفاظت و حراست از انقلاب، پیش بری انقلاب محدود به یک یا دوعرصه نیست بلکه نقش آفرینی در حوزه محرومیت زدایی در حوزه علمی هم تعریف می‌شود؛ لذا گاهی انقلاب نیازمند مطالبه گری یک قشر نخبه  است تا بتواند بدنه تصمیم‌ساز کشور را در ذیل انقلاب به حرکت دربیاورد.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه یکی از رسالت‌های ویژه بسیج دانشجویی محرومیت زدایی است، افزود:‌بسیج دانشجویی در حوزه سازندگی و اردو‌های جهادی دو هدف را دنبال می‌کند که اولین هدف تربیت نیرو‌های در تراز انقلاب که در بستر اردو‌های جهادی اتفاق می‌افتد لذا نیرو قبل از آنکه وارد عرصه مدیریتی شود با فضای محرومیت آشنا شده و سعی می کند در حوزه رفع محرومیت نقش آفرینی کند.

 به گفته سادات کرمی دومین هدف محرومیت زدایی است که با تمام اتفاقات و حوادث و مجاهدت‌های خوبی که طی ۴۲ سال توسط افراد و جریان‌های انقلابی در رفع محرومیت کشور رقم خورد همچنان شاهد محرومیت هستیم که برازنده وجاهت جمهوری اسلامی نیست و می‌بایست مرتفع شود و  قطعابسیج دانشجویی نقش موثری را باید ایفا کند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا در ادامه با اشاره به اینکه محرومیت در عرصه‌های مختلف است، گفت:برخی محرومیت‌ها در عرصه آموزشی است  که درمنطقه خود مازندران هنوز معلم کافی برای آموزش در مدارس منطقه نداریم و در بعضی مدارس هنوز زیرساخت‌های آموزشی کافی نیست.

سادات کرمی به محرومیت در عرصه درمانی هم اشاره کرد و یادآور شد:‌با توجه به توسعه شبکه بهداشت، باید این شبکه تقویت شود که بسیج دانشجویی با توجه به تخصص‌های لازم میتواند در این حوزه کمک کند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا به بیان اینکه محرومیت در عرصه عمرانی هم دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: بار‌ها پیش امده بسیج دانشجویی برای کمک به محرومانی که از حداقل امکانات هم برخودار نیستند، شتافت که متاسفانه در بعضی مناطق این محرومیت استمرار دارد که ان شاء الله بتوان با کمک و همیاری نیرو‌های انقلابی این محرومیت مرتفع شود.

به گفته سادات کرمی در  عرصه فرهنگی و اشتغالزایی هم بسیج دانشجویی ورود پیدا کرده است. او در همین رابطه ادامه داد:‌استان مازندران تمام امکانات اشتغالزایی را در خود دارد چرا که هم دریا، کوه، جنگل و نیروی جوان پای کار دارد. هیچ توجیهی که شغل در استان نیست پذیرفتنی نیست. اما فراهم کردن بستر به عهده مسئولین و جریان‌های انقلابی است.

مسئول بسیج دانشجویی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت بسیج دانشجویی از دو جهت با سایر اقشار متمایز است، گفت:‌جوان بودن این قشر، روحیه تحول خواهی و کمک رسانی، و نیز تخصصی بودن آن می‌باشد که ظرفیت بی بدیل را برای کشور رقم زده است.

سادات کرمی  از فعالیت ۷۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی در استان خبر داد و  افزود:‌عموم نقاط محروم توسط بسیج دانشجویی شناسایی شده است؛ و در اکثر مناطق هم گروه‌های جهادی اعزام شدند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه امروزه گروه‌های جهادی با داشتن نیرو‌های تخصصی به یک بلوغ رسیده است، خاطرنشان کرد‌:‌از اشکورات رامسر تا هزار جریب بهشهر ردپای گروه‌های جهادی دیده می‌شودکه شاهد حمایت بی بدیل سپاه‌های نواحی از این گروه‌های جهادی در رفع محرومیت‌ها هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا  از گروه‌های برون استانی و ویژه جهادی هم خبر داد و گفت که برای مناطق محروم برای نمونه مناطق  لرستان، سیستان و بلوچستان و ... گروه‌های دانشجویی اعزام شدند.

سادات کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران‌های سال گذشته، افزود: در سیل سال ۹۸ بسیج دانشجویی نقش موثری داشت و در بحران کرونا هم یکی از اقدامات مثل زدنی گروه‌های جهادی دانشجویی بود که در تمامی عرصه‌ها فعال بود از راه اندازی کارگاه‌های تولید لوازم پزشکی تا اطعام دهی و قربانی کردن برای رفع بلایا.

این فعال دانشجویی در پایان ضمن قدرانی از عموم دانشگاه‌های استان که بسیج دانشجویی را حمایت کردند، یادآور شد: لازمه تحقق دولت جوان حزب اللهی که مقدمه تشکیل یک جامعه اسلامی و بعد از آن تمدن اسلامی است، روی کار آمدن جوان متخصص و متعهد است که در عرصه جهادی این بستر نقش آفرینی انقلاب اسلامی فراهم شده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها