خبرهای داغ:

دهه کرامت؛ تجلی کمالات در خواهر و برادری از نسل پیامبر(ص) است

فرمانده سپاه مهاباد گفت: دهه کرامت، تجلی کمالات انسانی در وجود خواهر و برادری از نسل پیامبر(ص) است.
کد خبر: ۹۲۵۳۴۵۹
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

سرهنگ پاسدار طالب رحیمی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهاباد، اظهار کرد: دهه کرامت، تجلی کمالات انسانی در وجود خواهر و برادری از نسل پیامبر(ص) است؛ کرامت قبل از هر چیزی دینداری، دوری از گناه و کوچک شمردن دنیا را شامل می‌شود که تمامی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بخصوص حضرت امام رضا(ع) جامع این صفات بودند.

به گفته وی، تمامی امامان معصوم(ع) به عنوان امامان کریم شناخته می‌شوند؛ پس آنها نخستین کرامت کنندگان هستند.

فرمانده سپاه مهاباد افزود: باید توجه داشت که امامان ما به خصوص حضرت امام رضا(ع) کرامات بسیاری دارند و این کرامات به عنوان اعجاز شناخته می‌شوند؛ البته برخی از انسان ها می توانند کرامت داشته باشند که از طریق پرهیزکاری ممکن می شود و انسان را هدایت می کند.

رحیمی اضافه کرد: همانگونه که از خصوصیات معصومین(ع)، هدایت‌گری بشر است، درباره امام هشتم(ع) هم اینگونه است و ایشان دارای کرامات ویژه ای بودند که از جمله آنها می توان آگاهی به تمام مسائل شرعی، علوم قرآنی، مسائل روز و تسلط بر زبان‌های مختلف دنیا اشاره کرد؛ از این رو است که در عیون اخبارالرضا(ع) از اباصلت نقل شده که حضرت ثامن الائمه(ع) با هر ملیتی به زبان خودشان صحبت می کرد و حتی وقتی وارد نیشابور شدند با پیرزنی به زبان محلی سخن گفتند.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به اینکه چرا فاصله زمانی میان ولادت حضرت امام رضا و خواهرشان حضرت فاطمه معصومه(ع) هفته کرامت نام‌گذاری شده است، گفت: سفر طولانی حضرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو و خواهرش فاطمه معصومه(س) تا قم ایران پر از کرامت ها و اعجاز بود.

به عقیده سرهنگ رحیمی هفته کرامت در حقیقت یادواره‌ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی در وجود خواهر و برادری از نسل پیامبر است که همچنان در صفحات تاریخ می درخشد.

وی تصریح کرد: استقبال حیرت آور مردم در مسیر، از امام رضا(ع) و سخنان پر از حکمت و ماندگار آنحضرت به خصوص حدیث "سلسله الذهب" که پرده از روی حقیقت ها برداشت و مقام و منصب امام معصوم را برای آیندگان روشن ساخت، بیانگر کرامت و بزرگواری ایشان است.

انتهای پیام

ارسال نظرات