خبرهای داغ:

تخصیص آب برای رونق کشاورزی در حاجیلار شمالی

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهداء آذربایجان غربی گفت: با تخصیص ۹ میلیون متر مکعب آب، کشاورزی روستاهای اسماعیل کهریز، تاج خاتون، پیریادگار، قوچاش، قزلجه گل، قره تپه و بهستان رونق بیشتری پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۵۳۹۳۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳

 علی حجازی‌فر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار داشت: این پروژه عظیم که مراحل اجرایی آن در سال جاری آغاز می‌شود، با زیر پوشش قرار دادن بیش از ۱۸۰۰ هکتار از اراضی دیم منطقه، ضمن تبدیل این اراضی به اراضی فاریاب، موجب افزایش سرانه درآمد خانوار خواهد شد.

وی، افزود: پس از تکمیل مراحل سد آغ چای و آبگیری آن، اهالی این روستاها در انتظار برخورداری از آب این سد در کشاورزی روستاهای خود بودند، اما متاسفانه به دلایل متعددی این مهم تحقق نیافته بود و همین امر موجب کاهش درآمد و شدت گرفتن مهاجرت از این روستاها به شهر شده بود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهداء استان، عنوان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته توسط متخصصین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان تصمیم بر آن شد که با جلب همکاری ارگان‌های ذی ربط به منظور تخصیص ۹ میلیون متر مکعب از محل آب صرفه جویی شده در سد آغ چای و استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین ضمن ارتقاء سرانه درآمد خانوارهای روستایی و بهبود وضعیت معیشت اهالی، با افزایش تولیدات روستایی، در جهت تحقق شعار سال نیز اقدامات موثری صورت پذیرد.

وی با تقدیر از اقدامات پیگیرانه سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای و معاونت عمرانی استانداری، تصریح کرد: توزیع عادلانه منابع ملی در میان عموم مردم از اهداف محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهداء استان می باشد لذا این مجموعه ضمن اجرای پروژه ها و طرح های مصوب خود، با جلب همکاری سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی در تلاش است ضمن رفع محرومیت از روستاهای هدف، نقش موثری را در بسیج همه امکانات کشور در پیشرفت و آبادانی روستایی و رونق تولید ایفا کند.

این مسئول ضمن ابراز تاسف گفت: یکی از نماینده‌های مردم در مجلس مدعی هست که همه این اقدامات، محصول تلاش‌های وی است، حال آنکه پیش از تشکیل مجلس یازدهم اجرای این پروژه‌ها به تصویب رسیده بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات