خبرهای داغ:
معاون اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی:

اهتمام جدی در آذربایجان غربی برای توانمندسازی معلولان وجود دارد

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی: اهتمام جدی در آذربایجان غربی برای توانمندسازی معلولان وجود دارد.
کد خبر: ۹۲۵۴۵۵۰
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

یلدا میرحیدر قارسی با بیان اینکه، در سال گذشته برای اشتغال 1 هزار  و 511 نفر تعهد کردیم، ادامه داد: با تمسک به پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی، قانون بودجه، اشتغال پایدار روستایی و عشایری، پرداخت سهم بیمه خویش فرما، جبران عدم کارایی معلولین، قانون استخدام 3 درصد معلولین توانستیم که برای 1 هزار و 546 نفر ایجاد اشتغال کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای سال جدید برنامه‌های مختلفی در زمینه اشتغال‌زایی داریم، اضافه کرد: نخستین ماموریت ما اعطای تسهیلات به جامعه کارآفرمایی است، در ازای ایجاد اشتغال برای هر معلول توانمندشده، وام 50 میلیون تومانی با بازپرداخت 5 ساله و بهره 4 درصد به کارفرما پرداخت می‌شود یا اینکه به مدت 5 سال بیمه سهم کارفرمایی را پرداخت می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته 5 نفر از افراد تحصیلکرده و زیرپوشش این مجموعه توانستند که از سهم سه درصد معلولین در استخدام دستگاه‌های اجرایی استفاده کرده و در سازمان آموزش و پرورش و تامین اجتماعی جذب شوند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر لزوم تغییر دیدگاه‌‌های موجود در جامعه نسبت به معلولین، خاطرنشان کرد: اینکه تصور شود یک فرد صرفا به خاطر معلولیت امکان جذب در یک اداره را کسب می‌کند از اساس اشتباه است، چرا که افراد زیرپوشش این مجموعه مانند سایر اقشار مدارج تحصیلی را طی کرده و مهارت‌هایی را کسب می‌کنند و باید حداقل نمره یعنی 60 درصد را به دست آورند تا بتوانند در آزمون سهم 3 درصد معلولان شرکت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس قانون جامع حمایت از معلولان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های دولتی برای این قشر رایگان است؛ ولی برای سایر افراد زیرپوشش این مجموعه با 40 درصد تخفیف همراه است که این مبلغ را هم بهزیستی تقبل می‌کند.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه، 620 نفر تاکنون در رشته‌های مختلف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: به این ترتیب درصدد هستیم که مددجویان را توانمند کنیم تا متکی به خودشان باشند و از این راه باری از دوش‌ خود و خانواده‌شان برداشته شود.

وی به اجرای طرح سی.بی.آر در استان با هدف شناسایی معلول‌های ساکن در روستاهای آذربایجان غربی اشاره کرد و بیان داشت: براساس نیازهای معلولان ساکن در روستاها در زمینه‌های مختلف اعم از مسکن، اشتغال، درمان و ... برای خدمات‌دهی برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: سال گذشته از طریق سی.بی.آر برای 52 نفر اشتغال‌زایی شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات