خبرهای داغ:
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه شهدای آذربایجان غربی:

سلامتکده طب سنتی آذربایجان غربی، مجهزترین بخش در شمال غرب کشور است

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: سلامتکده طب سنتی آذربایجان غربی، مجهزترین بخش در شمال غرب کشور است که در این زمینه فعالیت جدی دارد.
کد خبر: ۹۲۵۵۲۳۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱

 سرهنگ پاسدار عسگر ولی‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: 14 درمانگاه در شهرستان‌های مختلف زیرنظر این معاونت در حال فعالیت هستند، همچنین در راستای خدمت به مردم مناطق محروم و رزمندگان اقدامات زیادی انجام می‌گیرد.

وی به فعالیت کلینیک امام علی (ع) ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مجموعه داروخانه و سلامتکده طب سنتی است که توسط پزشک‌های متخصص و حاذق مدیریت می‌شود؛ از این رهگذر برای احیای طب سنتی و ایرانی نیز در حال گام برداشتن هستیم؛ برای توسعه این بخش تلاش می‌شود به ویژه اینکه بخش اختصاصی آن به صورت کامل طراحی شده است.

ولی‌زاده با اظهار اینکه سلامتکده آذربایجان غربی، مجهزترین بخش در شمال غرب کشور است که در زمینه طب سنتی به ارائه خدمات اقدام می‌کند، ادامه داد: با انجمن طب سنتی کشور و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برای بهره‌وری هرچه بیشتر این بخش تعامل خواهیم کرد.

این مسئول ایجاد بخش روانشناسی در این کلینیک برای پاسخگویی به نیازهای پاسداران و خانواده آنها همچنین اقشار مختلف مردم اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که داریم ایجاد درمانگاه بهداشت و روان خانواده می‌باشد، که ضمن ایجاد این درمانگاه نسبت به تامین پرسنل موردنیاز اقدام خواهد شد.

وی به فعالیت درمانگاه دندانپزشکی با استفاده از ظرفیت دندان‌پزشکان عمومی و متخصص در کلینیک امام علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: همچنین در این درمانگاه به کودکانی که از دندان پزشکی و تجهیزات آن وحشت دارند، یا از مشکل ذهنی رنج می‌برند، در شرایط متفاوت و ویژه سن‌شان خدمات‌دهی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه امکانات این مجموعه در راستای خدمت به عرصه سلامت، بهداشت و درمان به کارگیری می‌شود، اضافه کرد: بدون شک راه‌اندازی چنین مجموعه مجهزی برای دانشگاه علوم پزشکی استان، بار مالی سنگینی دربردارد، پس این مجموعه در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی راه‌اندازی شده و در مواقع بحران از جمله شیوع ویروس کرونا، این ظرفیت به کمک مسئولان حوزه سلامت استان شتافته است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از اینکه با علوم پزشکی استان همکاری تنگاتنگی وجود دارد، اضافه کرد: در عرصه‌های مختلف اعم از بهداشت، درمان و امدادی با علوم پزشکی استان تعامل وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: خدمات در همه مراکز درمانی با تعرفه دولتی بوده و برای بسیجیان، خانواده شهدا و ایثارگران، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز با تخفیف ارائه می‌شود؛ همچنین دارندگان دفترچه‌ بیمه روستایی با تخفیف 50 درصد ویزیت می‌شوند؛ تعرفه خدمات درمانی در همه زمینه‌ها نصف مراکز خصوصی است.

ولی‌زاده، اخلاق محوری و رعایت کرامت انسانی مراجعه‌کننده‌ها را وجه تمایز این مرکز درمانی دانست و اظهار کرد: همچنین در تلاش هستیم که استانداردها رعایت شده و در کمترین زمان بهترین خدمات را ارائه دهیم.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه شهدای آذربایجان غربی یکی از دغدغه‌های خود را افراد کم‌درآمد و بی‌بضاعت عنوان کرد و گفت: گاهی افراد با توان مالی ضعیف، نمی‌توانند به پزشک مراجعه کنند و در نتیجه مشکل ساده به بیماری سخت و با هزینه‌های درمانی کلان تبدیل می‌شود؛ بنابراین می‌طلبد صندوقی برای کمک به این قشر ایجاد شود، گرچه در این زمینه اکیپ‌های پزشکی وجود دارد که به لایه‌های مختلف جامعه حتی ویزیت در منزل رفته و داروهای آنها را تهیه می‌کنند، ولی برای کمک اساسی به این قشر باید عزم جهادی شکل بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات