سلیمی:

اخذ مالیات از خانه های خالی مانع افزایش انفجاری قیمت مسکن

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می رود با اخذ مالیات ازخانه های خالی بتوان تا حدی جلوی بورس بازی و افزایش انفجاری قیمت مسکن گرفته شود.
کد خبر: ۹۲۵۷۶۸۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاثیر اخذ مالیات از خانه های خالی بر کاهش قیمت مسکن، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در بحث افزایش قیمت مسکن وجود دارد، بورس بازی است. ثروتمندان با هدف افزایش سرمایه خود به دنبال بورس بازی در بخش مسکن هستند، آنها ده ها واحد مسکن مهر خریداری کرده اند تا زمانی که عرضه کم می شود در بازار سیاه خانه ها را به رقم نجومی به فروش برسانند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد 20 درصد مسکن مورد نیاز مردم را گرو نگه داشته اند، اطلاع داریم فردی 400 واحد آپارتمان در تهران خریداری کرده است تا بر قیمت بازار مسکن اثر گذار باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین اخذ مالیات از خانه های خالی باعث افزایش عرضه مسکن در بازار و به دنبال آن کاهش قیمت ها رقم می خورد. انتظار می رود که با دریافت مالیات ازخانه های خالی بتوان تا حدی جلوی بورس بازی و افزایش انفجاری قیمت مسکن گرفته شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کلیات طرح اخذ مالیات از خانه های خالی تصویب شده و نمایندگان می توانند پیشنهاد خود را ارائه دهند تا طرح مذکور در کمیسیون ها چکش کاری و پخته شود، امیدواریم این طرح بتواند به نوبه و اندازه خود از افزایش بی رویه قیمت در بخش مسکن جلوگیری کند.

ارسال نظرات