خبرهای داغ:
سخنگوی وزارت امور خارجه:

یاغی‌گری کره جنوبی ادامه پیدا کند، مطالبات ایران را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم

موسوی به تشریح وضعیت دارایی‌های ایران در کره جنوبی پرداخت و با بیان اینکه دولت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است، گفت: در صورت عدم نتیجه‌گیری از فعالیت‌های دیپلماسی و تداوم یاغی‌گری‌های کره جنوبی ضمن احضار سفیر این کشور، مطالبات قانونی ایران را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۲۵۷۸۵۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به موضع‌گیری دولت در مورد اقدام اخیر، کره جنوبی و مسدود کردن دارایی‌های ایران در این کشور اشاره کرد و گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است آزادسازی دارایی‌های ملت ایران در کره جنوبی است که به واسطه فروش نفت، پول حاصل شده است و مقامات کره جنوبی باید هرچه سریع‌تر نسبت به آزادسازی دارایی‌های ملت ایران اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح استناد کره‌ای‌ها در توجیه بلوکه‌کردن دارایی‌های ایران در کره جنوبی پرداخت و گفت:  استناد آنها به اینکه آمریکایی‌‌ها مانع انتقال پول به  ایران هستند قابل قبول نیست چراکه روابط بین کشورها به خود آنها بستگی دارد و معامله موجود نیز بین ایران و کره جنوبی بوده است، لذا آمریکا در این معامله نقش ندارد که بخواهد در این خصوص موضع‌گیری کرده و یا اعمال نفوذ کند.

رابطه ارباب-رعیتی آمریکا و کره جنوبی به خودشان مربوط است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با بیان اینکه تمام تحریم‌های ایران توسط آمریکا، نامشروع، یکجانبه و غیرقانونی است، به روابط موجود بین آمریکا و کره جنوبی اشار کرد و گفت: رابطه ارباب-رعیتی آمریکا و کره جنوبی به خودشان مربوط است و به ما ربطی ندارد ولی باید کره جنوبی در معامله خود با ایران صادق باشد و به تعهدات خود در این زمینه باید عمل کند.

وی گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است اخذ کامل دارایی ملت نهفته در خاک کره جنوبی است که به‌واسطه فروش نفت پول حاصل شده و لازم است آنها را به طرق مقتضی و در سریع‌ترین زمان اموال ایران را آزاد کنند.

موسوی در پایان سخنان خود به اقدامات وزارت خارجه در خصوص بلوکه‌‌شدن دارایی‌های ایران در کره جنوبی  اشاره کرد و گفت: سفرهای بین مقامات دو کشور از  سفرا و وزرا گرفته تا رؤسای بانک مرکزی، همه مقامات درگیر این موضوع هستند و اخیرا  هم رئیس‌جمهور دستور صریح دادند برای اعاده پول‌های ایران از کره جنوبی، راه‌های قانونی و حقوقی دولت به‌کار گرفته شود تا با رایزنی‌های صورت‌گرفته نتایج لازم حاصل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور به طرح شکایت ایران در مجامع رسمی نیز اشاره کرد و گفت: در صورت عدم نتیجه‌گیری از فعالیت‌های دیپلماسی و تداوم یاغی‌گری‌های کره جنوبی ضمن احضار سفیر این کشور، مطالبات قانونی ایران را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها