خبرهای داغ:
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به میزبانی ارومیه

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به میزبانی ارومیه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۷۹۰۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲

 بهرعلی محمودی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره امسال به صورت غیرحضوری برگزار شده و آثار از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره قطعی است ولی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد، ادامه داد: برای اینکه سلامتی شهروندان و شرکت‌کننده‌‌ها به مخاطره نیفتد، امسال مراسم برگزار نمی‌شود و نتایج داوری و آراء داوران از طریق مبادی رسمی اعلام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه هدایا، لوح تقدیر و تندیس نفرات برگزیده به دست‌شان خواهد رسید، اضافه کرد: آثاری که ارزشمند و قابل چاپ هستند، اگرچه حائز رتبه نشوند ولی در قالب کتابی با عنوان «گونش ضیافتی»، به چاپ خواهد رسید و به نفرات برگزیده ارسال خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه، این جشنواره به زبان ترکی آذری به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: در طول سال‌های گذشته استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمد و شعرایی از آلمان، گرجستان،  ترکمنستان، ترکیه، عراق، آذربایجان و نخجوان در این رویداد ادبی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در سه ماه آخر سال جاری برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند با آثار کیفی و قابل توجه شرکت کنند؛ تا شانس خودشان برای کسب مقام بالا ببرند.

محمودی با بیان اینکه از پنج نفر شرکت‌کننده داخلی و سه نفر خارجی در این جشنواره تجلیل خواهد شد، برای استقبال اصحاب فرهنگ و ادب از این رویداد فرهنگی و ادبی ابراز امیدواری کرد و گفت: برپایی جشنواره‌هایی از این نوع، بهترین فرصت برای نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات