خبرهای داغ:

احداث گذر فرهنگی در باغشهر تاریخی بسطام

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از امکان سنجی احداث گذر فرهنگی در باغشهر تاریخی بسطام خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۰۲۷۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به دعوت مدیریت شهری بسطام، نشست مشترک فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بسطام برگزار شد.
این جلسه با همراهی ابوالفضل صادقی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل استان و رضا مهدیان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود برگزار شد.
ناصر شمس، رییس شورای اسلامی شهر بسطام با انتقاد از تغییر غیرعادلانه مصوبه سفر ریاست جمهوری در خصوص مجتمع فرهنگی بسطام، خواستار بررسی راهکار جایگزین برای جبران این بی عدالتی شد.
محمد سلیمانپور، شهردار بسطام با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی بسطام، ضمن انتقاد از عدم احداث مجتمع فرهنگی بسطام که مصوبه سفر ریاست جمهوری بوده، از آمادگی شهرداری بسطام جهت مشارکت در پروژه‌های مختلف فرهنگی، هنری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.
وی همچنین تقاضای تسهیلات کم بهره برای هنرمندان و کانون‌های فرهنگی و هنری فعال شهر بسطام را مطرح نمود.
شهردار بسطام همچنین تقاضای اعطای نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد را به شهر بسطام تقاضا نمود.
فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن اظهار امیدواری نسبت به همدلی مثال زدنی مجموعه مدیریت شهری در بسطام، از امکان راه اندازی گذر فرهنگی با درصد موفقیت بالا در شهر بسطام خبر داد.
وی افزود: در صورت ورود بخش خصوصی جهت اجرای این طرح، آمادگی اعطای تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیارد تومان را داریم.
فلاح همچنین از اعطای وای کم بهره ۳۰۰ میلیون تومانی به صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی فعال در گذر‌های فرهنگی خبر داد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پاسخ به مطالبات اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بسطام، وعده پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومانی بصورت بلاعوض، در صورت اجرای پروژه فرهنگی با پیشرفت فیزیکی حداقل ۵۰ درصدی در شهر بسطام را داد.
محسن شریعتی، مشاور شهردار بسطام به ضعف و نبود دوره‌های آموزشی در حوزه تخصصی خبر و مطبوعات در بسطام اشاره داشت.
وی با تاکید به عدم وجود یک آمفی تئاتر و سالن چند منظوره مدرن در شهر بسطام، از ضرورت احداث و یا حمایت بانکی از بخش خصوصی، در این امر زیرساختی گفت.
رییس کمیسیون‌های تخصصی شهرداری بسطام، با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های هنری و فرهنگی، نمایشگاه‌های کتاب در شهر بسطام با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی و اتمسفر تاریخی شهری، از تمایل بالای مردم شهرستان به حضور در شهر بسطام خبر داد.
رضا مهدیان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود از امکان برگزاری دوره‌های آموزشی با استفاده از برترین اساتید ملی و استانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری در شهر بسطام خبر داد.
مهدیان ضمن برشمردن ظرفیت بالای شهر بسطام، نسبت به اجرای موفقیت آمیز طرح گذر فرهنگی در محدوده‌های تاریخی شهر اظهار امیدواری کرد.
وی گفت: در صورت عادی سازی شرایط کرونایی، برنامه‌های خوبی جهت برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی در شهر بسطام داریم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود از امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر بسطام با تخفیف ۵۰ درصد خبر داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها