تخت های جایگزین برای بیماران کرونایی ایلام در نظر گرفته شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تخت های بیمارستانی شهید مصطفی خمینی(ره) کماکان به بیماران کرونا اختصاص دارد و در صورت کمبود تخت بخشی از بیمارستان های دیگر بصورت جایگزین برای این گروه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۲۷۰۹۶۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر "محمد کریمیان"  رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در مقطعی بصورت همزمان ۱۷۵ بیمار کرونا در استان بستری بود که در آن زمانی هم نیز با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نشدیم.

وی اظهار کرد: برای افرادی که به کرونا مبتلا شده و دارای مکانی برای قرنطینه شدن نیستند، طی هماهنگی با سپاه و بسیج استان مقرر شد در آینده نزدیک برای این افراد مکان مناسب فراهم شود.

دکتر کریمیان با بیان اینکه مدت زمان تداوم بیماری کرونا منوط به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم است، افزود: در برخی از کشورهایی که تا حدودی بیماری کرونا کنترل شده قرنطینه خانگی و پروتکل های بهداشتی کاملا بصورت دقیق رعایت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: در این مقطع زمانی مهمترین وظیفه دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان، آموزش و توصیه های لازم در مقابله با کرونا، بیماریابی فعال و همچنین درمان بیماران مبتلا به کروناست.

وی در در خصوص تست پی سی آر بیماران مشکوک به کرونا که حال عمومی آنها نیز خوب نیست، تاکید کرد: در برخی موارد فرد مشکوک به کرونا مبتلا شده و حال عمومی وی هم خوب نیست اما آزمایش پی سی آر وی منفی است که در این صورت با آزمایش سی تی تست کرونا مبتلا مثبت اعلام می شود.

دکتر کریمیان همچنین اضافه کرد: این شرایط فقط مختص به کشور ایران نیست و در کل کشورهای دنیا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد می توانند کرونا مثبت اما تست آنها منفی باشد.

وی با بیان اینکه اگر بیماری کرونا نبود ما در شرایط فعلی از همه شهرستان های استان بازدیدهای بیشتری داشتیم، گفت: توسط فرمانداران و روسای شبکه بهداشت شهرستان ها و همچنین طی بازدیدهای معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان به شهرستان ها، کمبودها و تجهیزات بررسی و برای رفع مشکلات آن‌ها تدابیر لازم اندیشیده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه با اشاره به تاثیر پلاسما درمانی در بهبود وضعیت بیماران کرونایی گفت: تاکنون پلاسما درمانی بعنوان یک روش درمانی از سوی وزارت بهداشت بعنوان یک پروتکل ابلاغی معرفی نشده است اما در بعضی روش های درمان استفاده شده که تاثیر چندانی در درمان بیماری نداشته است.

وی در خصوص ساخت واکسن کرونا و نحوه سهمیه بندی استان ها نیز افزود: تاکنون هیچ دستورالعملی در خصوص واکسن کرونا و توزیع آن به استان ها از سوی وزارت بهداشت به ما ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ بلافاصله به رسانه ها اعلام خواهیم کرد.

ارسال نظرات