خبرهای داغ:

شخصیت های خوب تاریخ اسلام را بشناسیم و به نسل جوان معرفی کنیم

رئیس قشر بانوان شهرستان سرخه در بسیج جامعه زنان گفت: ما امروز وظیفه داریم شخصیت های خوب را بشناسیم و به نسل جدید معرفی کنیم.
کد خبر: ۹۲۸۰۷۱۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان زهرا وطنی پور در شهرستان سرخه در خصوص اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال آن به نسل امروز ضمن اشاره به کتاب همرزمان حسین (ع) اظهار داشت: این کتاب مجموعه سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در دهه محرم در اوایل انقلاب است. حضرت آقا در بحث معرفی امامان و شناخت آن‌ها دو فایده‌ی یادگیری منش، سیره، سلوک و نگرش امامان و ائمه اطهار (ع) را نسبت به مسائل مختلف بیان می‌کنند و معتقدند وقتی ما به کیفیت زندگی ائمه نگاه کنم، می‌توانم کیفیت زندگی خویش را با آن‌ها منطبق کنم.
وی تصریح کرد: بالتبع شهدا نیز خاطرات و وصیت نامه هایشان مملو از الگو برداری از سیره ائمه (ع) است، وقتی ضرورت داشته باشد ما سیره ائمه را بدانیم از این جهت که زندگی خود را شبیه به آن‌ها کنیم، زاویه و فاصله خودمان را با زندگی ائمه کم خواهیم کرد تا ان شاءالله بتوانیم در معیت امام بمانیم، یکی از راه‌های خوب و پرفایده آن است، به افرادی که تاسّی از ائمه کردند؛ تمسک کنیم.
رئیس قشر بانوان شهرستان سرخه در بسیج جامعه زنان افزود: اگر ما بتوانیم یاد شهدا را زنده نگه داریم؛ خواهیم توانست این سبک زندگی را به نسل‌های امروز و نسل‌های بعدی که شهدا را ندیده اند، دفاع مقدس و مبارزات انقلابی را لمس نکرده اند؛ آموزش دهیم.
وطنی پور بیان داشت: حضرت آقا فایده دوم شناخت زندگی امامان را اعتماد به نفس مذهبی و برانگیخته شدن می‌دانند و فرمودند: وقتی من پدران معنوی و دینی خویش را بشناسم و بدانم که آن‌ها چطور رفتار کردند؛ من اعتماد به نفس مذهبی خواهم گرفت و طبیعتاً بهتر رفتار و عمل خواهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شهدا، امامان را به عنوان الگوی خویش برگزیدند، وقتی من امروز کیفیت زندگی شهدا و رزمندگان را به نسل جدید معرفی می‌کنم؛ نوجوان و جوان من نیز اعتماد به نفس مذهبی خواهد گرفت.
هادی سیاسی با اشاره به اینکه اگر من بتوانم فرهنگ شهید، شهادت و دفاع را به معنای واقعی برای نسل‌ها زنده نگه دارم؛ در مرحله اول جوان و نوجوان من خواهد توانست کیفیت زندگی خویش را به شهدا نزدیک کند؛ گفت: البته به این نیت که بتواند به ائمه نزدیک شود و مرحله دوم اینکه بواسطه اینکه عقبه معنوی خود را افرادی شجاع، دلیر و با روحیه عزت پذیری ببیند، امروز و فردا راه خویش را با همان روحیه ادامه خواهد داد.
وطنی پور اذعان داشت: خداوند در کتاب قرآن، هنگامی که می‌خواهد این مصحف شریف را به ما معرفی کند، می‌فرمایند: این کتاب قرآن؛ فرقان، مبیّن، هدایت کننده و راهنما برای تمام زمان هاست. وقتی ما قرآن را از بعد ظاهری آن نگاه می‌کنیم، بخش عمده‌ای از قرآن را خداوند به بیان داستان ها؛ با جزئیات کامل و معرفی دقیق شخصیت‌ها اختصاص داده است؛ که هدفش معرفی الگو برای همه ماست.
وی با اشاره به اینکه دشمن امروز این موضوع را به خوبی متوجه شده است، با سرمایه‌های بسیار سنگین در جهت تولید پویانمایی ها، نمادها، کاراکتر‌های کارتونی، برنامه‌ها و بازی‌های مختلف سرمایه گذاری کرده است؛ افزود: دشمن همه این موارد را به شکل‌های مختلف انتشار می‌دهد؛ و امروز بچه‌های ما بدون آگاهی آن‌ها را قبول و به عنوان الگو قرار داده اند.
رئیس قشر بانوان شهرستان سرخه در بسیج جامعه زنان گفت: برای ما ضرورت دارد تا شخصیت‌ها را خوب و شخصیت‌های خوب را به خوبی بشناسیم و آن را به نوجوان، جوانان و حتی کودکانمان معرفی کنیم. یکی از راه‌هایی که می‌تواند در جذب نسل امروز به سمت شهید و شهادت موثر باشد؛ نهادینه کردن است ما می‌توانیم در قالب معرفی رمان ها، کتاب، قصه و بیان داستان‌های زندگی، شهدا را به معنای واقعی معرفی کنیم.
وطنی پور در ادامه اضافه کرد: بزرگترین جاذبه و سرمایه شهدا، معنویت و اخلاص آن‌ها بود. در حال حاضر نیز که چهل سال از آن روز می‌گذرد؛ وقتی به عکس‌ها و فیلم هایش می‌نگریم، آن معنویت و اخلاص در چهرهایشان موج می‌زند و حتی این موضوع را می‌توانیم در مرور خاطراتشان لمس کنیم.
وی تاکید کرد: از خدا طلب کنیم اگر قرار است به بعد معنوی برسیم به دو سلاح اخلاص و معنویت مجهز شویم. توسلات فردی، توسل به ائمه این‌ها از ذخایر معنوی شهدا بوده است. قالب شهدای ما جوان بودند، آن‌ها از سرمایه جوانی خود به خوبی استفاده کردند، ولی متاسفانه امروز شاهد هستیم که جوانان ما نسلی کم انگیزه شده اند؛ این درحالیست که اگر مشکلات آن زمان بیشتر از امروز نبوده باشد کمتر نبوده؛ اما انگیزه الهی که آن‌ها داشتند، باعث شد تا قدم هایشان ثابت و استوار شود. ان شاءالله همه ما بتوانیم شور معنوی را به نسل امروزمان بازگردانیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها