خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس:

دفاع مقدس مملوء از صحنه‌های معنوی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس: هشت سال دفاع مقدس مملوء از صحنه‌های معنوی است.
کد خبر: ۹۲۸۰۷۱۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷

 حجت الاسلام مهدی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در سلماس در خصوص نقش روحانیت در دفاع مقدس، اظهار کرد: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشت و یکی از عوامل موثر در به وجود آمدن صحنه‌های معنوی بودند.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه روحانیان دوشادوش سایر مردم در جبهه حق علیه باطل حضور داشتند، ادامه داد: روحانیت در همه عرصه‌ها چه در زمان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و چه در هشت سال دفاع مقدس و ... همواره جزو پیشگامان بودند.

این مسئول اضافه کرد: دفاع مقدس در بین کسانی که در دفاع از کشور حضور داشتند، یکی از کم نظیرترین و پرتأثیرترین صحنه های فرهنگی و معنوی است و اگر کنکاش در آن صورت گیرد یک الگوی حقیقی است و با تحول بزرگی که در آن صورت گرفت اوج و کمال معنوی نمایان شد.

وی از جنگ به عنوان مدرسه تمام عیار فرهنگی و یک دانشگاه ماندگار یاد کرد و ادامه داد: جنگ را باید در بعد فرهنگی مورد مطالعه قرار داد، در حالی که جنگ در دیدگاه‌های مختلف در ابعاد نظامی، امنیتی، تاکتیک ها و استراتژی ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد و کسانی که محبان دفاع مقدس و تشنه معارف آن هستند، معارف بلند دفاع مقدس را دنبال می کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: صحنه جنگ یک صحنه عادی نیست و جلوه حماسی و معنوی دارد و انسان را متأثر می کند و از ابعاد تربیتی، اخلاقی و فرهنگی برخوردار است.

رضایی دو ویژگی برجسته دفاع مقدس را در مردمی بودن و معنویت آن عنوان کرد و گفت: مردم با جان، مال و فرزندان‌شان در صحنه حاضر شدند و این از هنرهای روحانیت بود و بدون روحانیت امکان نداشت این تحول اتفاق بیافتد و در  رأس آن امام قرار داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظرات