پیام تسلیت سپاه کوهبنان بمناسبت شهادت امام یازدهم

سپاه شهرستان کوهبنان؛ طی پیامی شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت گفت
کد خبر: ۹۲۸۷۸۴۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸

داغ امام عسـکری دلـهـا شکستـه / در ماتم بابای خود مهدی نشسته

گرد مصیبت چهره ی عالم گرفته / زهرا ز داغ لاله اش ماتم گرفته

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ امام حسن عسکری(ع) یازدهمین امام شیعیان است که ۶ سال امامت مسلمانان را عهده‌دار بودند. از زمانی که ایشان با فشار‌های متوکل عباسی به سامرا منتقل شدند، ارتباط حضرت (ع) با شیعیان در این شهر بسیار محدود شد و تنها از طریق تعدادی وکلای خاص‌شان امکان پذیر بود.

اما با این حال، در همان فشار و خفقان شاگردانی تربیت کردند که هر یک در نشر و گسترش معارف اسلام و رفع شبهات دشمنان نقش مؤثری داشتند. شیخ طوسی (ره) شاگردان حضرت را بالغ بر صد نفر ثبت کرده است که در میان آن‌ها می‌توان به شخصیت‌های برجسته‌ای چون احمد اشعری قمی، عثمان بن سعید عَمْری، علی بن جعفر و محمد بن حسن صفّار اشاره کرد.

 

گفتنی است؛ امام حسن عسکری پدر بزرگوار مهدی موعود(عج)  پیشوای غائب شیعیان است که در سال ۲۶۰ ق در حالی که یگانه پسرشان در جایگاه آخرین حجت الهی در سن پنج سالگی قرار داشت، به شهادت رسیدند و در خانه خود در سامرا، کنار مرقد مطهر پدرشان به خاک سپرده شدند.

 

روز هشتم ماه ربیع الاول با غم و اندوه شهادت امام حسن عسگری(ع) عجین شده است.

شهادت مظلومانه آن امام همام داغی گران برای ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت است. 

سپاه شهرستان کوهبنان؛ این روز را به تمام شعیان جهان به ویژه امام عصر (عج) تسلیت عرض کرده و امیدواریم در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) بتوانیم پیرو واقعی آن حضرت در گفتار و عمل باشیم.

 

 

ارسال نظرات