خبرهای داغ:

صاحبان سهام عدالت باید کد بورسی بگیرند/۵۰ درصد کدبورسی دارند

سرپرست فرمانداری شاهرود گفت: آن دسته از صاحبان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، تا پایان دی ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به نشانی "sejam.ir " ثبت نام و کد بورسی خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۹۳۱۲۰۱۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
صاحبان سهام عدالت باید کد بورسی بگیرند/۵۰ درصد کدبورسی دارندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ابوطالب جلالی در نشست اطلاع رسانی در خصوص اهمیت سجامی شدن مشمولان سهام عدالت شهرستان شاهرود اظهار کرد: آن دسته از صاحبان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، تا پایان دی ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به سامانه سجام به نشانی "sejam.ir " ثبت نام و کد بورسی خود را دریافت کنند.
وی افزود: تمامی سهام دارانی که روش مستقیم و یا غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، باید با ثبت نام در سامانه جامع الکترونیکی مشتریان سجام، احراز هویت کرده و سپس نام نویسی و کد دریافت نمایند.
سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند، سهامدار شرکت سرمایه گذاری استانی هستند، تصریح کرد: هرسهامدار در زمان ثبت نام سهام عدالت، در هر کجا که ساکن بوده اند شرکت‌های همان استان مدیریت سهامشان را برعهده خواهد داشت.
جلالی گرفتن کد بورسی را شرط ارائه خدمات خواند و ابراز داشت: اطلاع از تعداد سهام و دریافت گواهینامه الکترونیکی، امکان معامله سهام، دریافت سود عملکرد سالیانه، حضور الکترونیکی در مجامع عمومی، درخواست عضویت در هیات مدیره، اعمال نظر در مورد عملکرد مدیران، مشارکت در افزایش سرمایه احتمالی، کمک به بهبود عملکرد مدیران و امکان وثیقه گذاری جهت دریافت وام از مزایای عضویت در سامانه سجام و دریافت کد بورسی است.
سرپرست فرمانداری شاهرود با اشاره به اینکه پیش شرط حضور در بازار سرمایه و هرگونه امکان خرید و یا فروش سهام شرکت سرمایه گذاری منوط به ثبت نام در سامانه سجام است، گفت: تمامی دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده اند، سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تلقی می‌شوند.
وی با بیان اینکه ۳۹۲ هزار نفر در استان سمنان سهام عدالت دارند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.
جلالی با اشاره به اینکه شرط عضویت در شرکت سرمایه گذاری استان داشتن کد بورسی است، ادامه داد: باید بیش از ۵۰ درصد از ۲۲۰ هزار نفر دارندگان سهام عدلت در استان سمنان کد بورسی دریافت کنند تا شرایط برگزاری مجمع فراهم شده و این شرکت به عضویت بورس درآید.
به گفته وی چنانچه عضویت ۵۰ درصد تا پایان دیماه محقق نشود، شرکت نمی‌تواند مجمع را برگزار کند و در نهایت شرکت از تابلو اصلی بورس خارج و به فرابورس انتقال داده می‌شود و ارزش سهام سهامداران به ۶۰ درصد تقلیل پیدا می‌کند.
سرپرست فرمانداری شاهرود گفت: اکنون ارزش سهام عدالت استان ۴۰ هزار میلیارد ریال است و در صورت رفتن به فرابورس به ۳۰ هزار میلیارد ریال کاهش خواهد یافت.
جلالی با بیان اینکه گسترش عدالت، کاهش فقر و توزیع عادلانه ثروت از اهداف توزیع این سهام است، افزود: یک شرکت سرمایه گذار در هر استان که دارای اهلیت بوده معرفی شده تا همه کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند عضو آن شرکت شوند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت ۲۷ استان در سازمان بورس نماد فعالیت دریافت کرده اند، اظهار داشت: تاسیس شرکت سرمایه گذاری وهیات موسس این شرکت توسط اداره کل اقتصاد و دارایی انجام شده است و برگزاری مجمع و انتخاب هیات عامل اصلی مستلزم این است که ۵۰ درصد سهام داران در سامانه سجام نام نویسی کنند.
جلالی با اشاره به اینکه ۵۹ کارگزاری بورس کار احراز هویت رایگان سجام را از طریق سامانه کارا انجام می‌دهند، اظهار داشت: ۱۴ سامانه هم ثبت نام الکترونیکی را به صورت رایگان در دستور کار خود دارند.
وی از احراز هویت الکترونیکی سجام از طریق سامانه شعب ۶ بانک خبر داد و افزود: بانک‌های آینده، پارسیان، رفاه کارگران، صادرات، کارآفرینی و موسسه اعتباری ملل به صورت رایگان احراز هویت را انجام می‌دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها