مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

۳ درصد موقوفات زنجان مربوط به ایام فاطمیه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۳ درصد موقوفات زنجان مربوط به ایام فاطمیه است.
کد خبر: ۹۳۱۳۰۲۰
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: امسال به علت شیوع ویروس کرونا برنامه‌های ایام فاطمیه به صورت مجازی در حال برگزاری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به دعوت ۲۰ مبلغ به مناسبت ایام فاطمیه افزود: این مبلغین در سراسر استان مستقر خواهند شد و به صورت مجازی  با مخاطبین خود ارتباط می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه همچنین در ۱۰ بقعه شاخص  استان زنجان با همکاری مراکز افق برنامه‌های ایام فاطمیه اجرایی می‌شود،افزود:این برنامه‌ها شامل برنامه‌های اجتماعی مثل کمک‌های مومنانه، برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌های قرانی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: خیمه‌های معرفت شامل غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، عفاف و حجاب، پرسمان و شبهات دینی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی ایام فاطمیه اجرایی می‌شود.

 

این مسئول اضافه کرد: در کنار اعزام مبلغ، توزیع کمک‌های مومنانه و استمرار آن را اتفاق افتاده و طبخ و توزیع غذای گرم و توزیع بسته های بهداشتی مانند ماسک و دیگر اقلام در دستور کار است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: برنامه‌های تبلیغی این ایام از عواید موقوفاتی که دارای نیت خیرات  و‌ مبرات است، اجرایی می‌شود.

 

وی بااشاره به اینکه تقریبا حدود ۳درصد از موقوفات برای نیت ایام  فاطمیه هبه شده است،خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه در یکسال اخیر درگیر بیماری کرونا بودیم تجربه خوبی برای اجرای برنامه‌های مجازی به دست آوردیم واز این فرصت و بستر می‌توانیم در این ایام هم بهره  بگیریم.

ارسال نظرات