خبرهای داغ:

راه‌اندازی کسب و کار خانگی با راهنمایی فرمانده پایگاه

زنان روستایی پکاجیک خوی با کمک و مشاوره فرمانده پایگاه ذکیه حوزه کوثر سپاه این شهرستان، مشاغل خانگی راه‌اندازی کردند.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۶۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوی، فرمانده بسیج پایگاه ذکیه روستای پکاجیک در گفت و گو با خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: مشاغل خانگی بهتر و بیشتر از دیگر مشاغل آزاد به علت هزینه کم و بهره مندی از وام های خوداشتغالی، نرخ بیکاری را در شهرها و روستاها کاهش می‌دهند.

ژیلا رحیملو بانوی کارآفرین پرورش کرم ابریشم در روستا می‌باشد که در این رابطه، گفت: زمانی که مشاهده کردم دختران جوان و خانم‌های روستا اغلب به محصولات کارخانه ای و صنعتی روی آورده اند و کارهای روستایی و سنتی را کنار گذاشته اند برآن شدم با کمک جهادکشاورزی و راه اندازی صندوق خرید اعتبارات زنان روستایی مشاغل خانگی و روستایی را احیا کنم.

وی ادامه داد: با عضوگیری 50 نفر از زنان روستایی در صندوق و اعطای وام، ارائه مشاوره‌های مختلف و شبانه روزی به حول و قوه الهی 50 نفر از بانوان روستایی با راه اندازی مشاغل خانگی روستایی، دارای کسب و کار شدند.

رحیملو با اشاره به مشکلات موجود در راه اندازی مشاغل خانگی و روستایی، خاطرنشان کرد: اول راه خیلی سخت بود، چرا که زنان به خرید محصولات عادت کرده بودند و براین باور بودند که حالاکه همه ملزومات هست و به روستا می آورند چرا خودمان را به زحمت بیندازیم و تولید کنیم ولی با همت و پشتکار دختران جوان و تحصیلکرده روستا و مشاوره های گوناگون بالاخره توانستیم کم کم کسب و کارها را ایجاد کنیم.

این بانوی کارآفرین افزود: تولید انواع فراورده های شیر، پرورش مرغ‌های خانگی، کشت و کار سبزیجات و صیفی جات، پرورش دام های سبک و سنگین، کاشت بادام زمینی، کاشت انواع لوبیاٰ، تهیه رب و رشته و ... از جمله مشاغل خانگی و روستایی است که به همت 50 نفر از بانوان روستایی هم اکنون وسیله درآمد هست.

وی با اظهار رضایت از درآمد حاصل از این محصولات، ادامه داد: هم اینک محصولات زنان روستای پکاجیک هم به روستاهای همجوار و هم به برخی مغازه های سطح شهر جهت فروش ارسال می شود.

رحیملو گفت: طی رایزنی و هماهنگ شدن با جهاد کشاورزی در تلاش هستیم تا محصولات زنان برای فروش به بازارچه ها و نمایشگاه‌های فصلی ارسال شود.

این بانوی کارآفرین در بخش پایانی سخنان خود با اظهار اینکه بسیج سازندگی استان در راستای حمایت از مشاغل خرد و خانگی گام‌های بلندی برمی‌دارد، حمایت از تولیدکننده‌های نوپای این شهرستان را خواستار شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات