در مسجد جامع شهرکرد برگزارشد؛

جشن میلاد حضرت امام محمدتقی علیه السلام

همزمان با فرخنده میلاد با سعادت نهمین امام شیعیان حضرت جواد الائمه علیه السلام، مراسم جشن میلاد با رعایت اصول بهداشتی در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۳۳۳۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم حجت الاسلام دکترسید مهدی هاشمی با تیریک اعیاد رجبیه و فرخنده میلاد با سعادت حضرت امام محمدتقی علیه السلام گفت: حضرت امام جواد علیه السلام تنها فرزندحضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام  است، که در سال 195 هجری قمری در شهر مدینه منوره به دنیا آمد، برخی تولد آن حضرت را در 10 یا 15 ماه رجب و برخی دیگر نیز در ماه مبارک رمضان عنوان کردند ولی قول مشهور دهمین روز از ماه رجب است.

وی افزود: حضرت امام جواد علیه السلام نخستین امام از سه امام شیعیان است که در خردسالی به امامت رسیدند و در دوران امامتش با دشواری های بسیار زیاد و منحصر به فردی مواجه بودند، سن آن امام همام هنگامی که به امامت رسیدند حدوداً هفت یا هشت ساله نقل شده است و همین امر سبب شد تا برخی شبهه آفرینی کنند.

حجت الاسلام دکتر هاشمی به جایگاه علمی امام جواد علیه السلام اشاره کرد و  ادامه داد: حضرت جواد الائمه علیه السلام در قالب‌های مختلفی چه از طریق وکلا و نیز در جلسات مناظره و مباحثه، به تمام سوالات عالمان فرقه‌ها در موضوعات مختلف پاسخ گفتند.

کارشناس مسایل مذهبی اظهار کرد: زهد حضرت امام جواد علیه‌السلام، نیز مانند دیگر فضایل آن امام همام نمود بسیار داشت، با اینکه مدتی در کاخ مامون زندگی می کردند و خلیفه نیز سعی داشت توجه ایشان را به سوی مظاهر مادی جلب کند ولی آن حضرت به هیچ وجه به مظاهر دنیوی دلبستگی نداشتند.

حجت الاسلام هاشمی به لزوم نشر فضایل نهمین امام شیعیان در جامع اشاره کرد و گفت: نشر مؤلفه‌های اخلاقی حضرت امام محمدتقی علیه السلام از قبیل صبر، بخشش، شجاعت، صراحت، صداقت، خدمت رسانی و مدارا با مردم می‌تواند نقش مهمی در سعادت جامعه و هدایت بشریت مردم بویژه نسل جوان به سوی معنویت و آزادگی داشته باشد.

وی به روش مبارزاتی  حضرت امام محمدتقی علیه السلام  با دشمنان اسلام ناب اشاره کرد افزود: روش مبارزه حضرت امام جواد علیه‌السلام با حاکمیت نامشروع خلفا، بیانگر این واقعیت است که در هیچ شرایطی و به هیچ بهانه ای وظیفه مبارزه با ظلم و تلاش برای تحقق حکومت عدل الهی از مسلمانان ساقط نخواهد شد.

ارسال نظرات