امام جمعه شهرکرد تأکید کرد:

ضرورت ساماندهی بازار از سوی دولتمردان

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مقابله با دشمن جز از طریق ایستادگی «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ» که قرآن بیان می‌کند راه دیگری وجود ندارد.
کد خبر: ۹۳۲۴۲۳۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه، هشتم اسفند ماه، با اشاره به روز احسان و نیکوکاری اظهار کرد: ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ است که امام راحل ما رضوان الهی بر او باد کمیته امداد را در همان روزهای اولین انقلاب شکل دادند، همان‌طور که بنیاد مستضعفان و جانبازان را هم در روزهای اولین انقلاب شکل دادند با این نگاهی که نظام اسلامی باید به مستضعفان و محرومین و فقرا داشته باشد، با این نگاهی که نظام اسلامی باید در خدمت محرومیت‌زدایی از جامعه باشد و به فضل الهی این نهاد خوب درخشیده است و خوب کار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، افزود: امروز الحمدالله این فرهنگ(محرومیت زدایی از جامعه) واقعاً به یک گفتمان حاکم تبدیل شده است، این نگاه محسنانه و کمک‌های مؤمنانه امروز در این شرایط کرونایی که به‌شدت نیاز بود همه در  خدمت نیازمندان قرار بگیریم دیدیم جامعه چگونه درخشید و حضور پیدا کرد و هر مصیبت و گرفتاری که پیش می‌آید از سیلاب و زلزله تا مشکلات دیگر که همین الآن زلزله سی‌سخت می‌بینید که هم از استان خودمان و هم از سراسر کشور گروه‌های جهادی گسیل داده شده‌اند و آمده‌اند و خودجوش کارهای جهادی دارند انجام می‌دهند و در خدمت یکدیگر هستند که این‌ها مهم است، این‌ها همان روح انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: البته به همین میزان که مردم این نگاه‌های مؤمنانه را دارند و باید قوت پیدا کند دولت‌مردان ما هم باید این نگاه را داشته باشند، دولت‌مردان ما هم باید همچنان همین نگاه را، نگاه فقرزدایی، نگاه محرومیت‌زدایی، نگاه برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه را باید داشته باشند، مخصوصاً این روزها که الآن می‌بینیم وضع بازار متأسفانه آن سامان خودش را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: البته متأسفانه فراوان این مسئله را مردم درگذشته شاهد بودند، اما الآن بیشتر این نابسامانی را می‌بینند و تنظیمی در بازار وجود ندارد، آن‌هایی که باید بازار را تنظیم کنند متأسفانه خودشان با همدیگر آن نظم درست را ندارند، با تولیدگران ارتباط درست ندارند، برنامه منظم و درست متأسفانه حاکم نیست و یک نابسامانی الآن در وضع قیمت‌ها می‌بینیم و مشکلات اقتصادی برای مردم به وجود آمده است.

این مقام مسئول افزود: دولت‌مردان در این جهت باید بیشتر همت کنند، بیشتر برنامه‌های مؤثر جزء تدابیرشان باشد و این مشکلات را کاهش بدهند و به حداقل برسانند و رفع کنند مخصوصاً این ایام که هرچند ما نوروزمان هم امسال باز مثل سال گذشته تحت تأثیر کرونا است ولی طبعاً بالأخره مردم با بازار سروکار دارند و نیاز دارند و خرید و فروش دارند که حتماً باید این نظم دهی به بازار جزء برنامه‌ها باشد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: در هر صورت مسئله کمک‌های مؤمنانه و محسنانه به حمدالله ادامه داشته و دارد و مردم خوبمان هم در این ایام بیشتر مخصوصاً در این ایام خیلی مراقب هستند که در خدمت کمیته امداد باشند و نیازمندان را از طریق کمیته امداد یا از طریق خودشان به هر شکلی که می‌توانند ان‌شاءالله یاریگر این عزیزان باشند

وی افزود: روز نهم اسفند هم همین مناسبت را در بردارد یعنی روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده است که اقتضای حمایت از حقوق مصرف کننده همین است که مصرف کنندگان ما و کسانی که می‌خواهند تولیدات جامعه و نیازهایشان را از بازار تأمین کنند با اطمینان و آرامش و در رفاه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسئله بعد راجع به قانون راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌هاست، که هفته گذشته هم اینجا اشاره کردیم. که واقعاً از قوانین خوب و هوشمندانه مجلس محسوب می‌شود و از پنجم اسفند تبعاً آن پروتکل الحاقی طبق قانون مجلس لغو شد. البته امیدوار هستیم همچنان این قانون کامل اجرا شود، همان‌طور که تدابیری را دولت‌مردان اتخاذ کردند اما این تدابیر خدایی نخواسته به آنجا نینجامد که باز ما امتیازی به بیگانه داده باشیم، امتیازی به دشمن بدهیم و احیاناً امیدی در دشمن ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: آنچه مهم است اجرای کامل این قانون است که این قانون کامل اجرا بشود و دیگر دشمن امیدی به این مسئله نداشته باشد و قطع امید کند مگر آن‌که تحریم‌ها را لغو کند و مگر این‌که این همه موانع که سر راه این ملت قرار داده این موانع را بردارد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مقابله با دشمن جز از طریق ایستادگی «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ» که قرآن بیان می‌کند راه دیگری وجود ندارد. باید در برابرشان ایستاد و مقاومت کرد و اجازه نداد که آن‌ها امیدوار باشند و بر تحریم‌هایشان بیفزایند و امیدوار باشند و مدام سنگ‌اندازی کنند و  امیدوار باشند و مدام مشکل برای ما ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: باید از آن‌ها (دشمنان) قطع امید بشود و قطع امید هم همین است که ما همه باهم دولت، مجلس و قوه قضائیه نهادها، دستگاه‌ها و مردم همه و همه یک‌صدا در مقابل این زیاده‌خواهی‌های دشمن بایستیم.

ارسال نظرات