مشارکت سپاه امیرالمومنین(ع) در اجرای طرح ایران مهربان در استان ایلام

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در نشست اجرای طرح ایران مهربان در استان ایلام گفت: برگزاری طرح ایران مهربان در استان ایلام و تحقق برنامه های هدف گذاری شده ی آن نیازمند یک اقدام جهادی و همکاری همگانی و فراگیر است.
کد خبر: ۹۳۲۶۹۶۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمونین استان ایلام در نشست هماهنگی و اجرایی شدن طرح ایران مهربان در استان ایلام گفت : برگزاری طرح ایران مهربان در استان ایلام و تحقق برنامه های هدف گذاری شده ی آن نیازمند یک اقدام جهادی و همکاری همگانی و فراگیر است که به حول و قوه ی الهی با تمهیدات در نظر گرفته شده این طرح بخوبی در استان اجرایی خواهد شد.

مشکلات کرونایی و گره های اقتصادی  از سال گذشته تاکنون و مشارکت کم نظیر مردم نوع دوست استان در برنامه هایی همچون کمک مومنانه  نشان داد که استان ایلام ظرفیت و پیشینه بسیار خوبی برای  پیگیری امورات خیر و دستگیری از نیازمندان دارد.

در طی این مشکلات سخت اقتصادی از سال گذشته تاکنون یاد گرفتیم که راههای کمک کردن به مردم رابهتر بیاموزیم.

و انشاء ا... با همکاری کمیته امداد ، سپاه و استانداری و با ظرفیت بسیار خوبی که در این استان وجود دارد و با تشکیل یک قرار گاه قوی و فعال که شکل گرفته است به حول و قوه الهی این طرح نیز در استان با موفقیت انجام می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در ادامه  این نشست گفت: طرح ایران مهربان در سطح ملی با هدف سرپرستی از کودکان یتیم و نیازمند آغاز شده است و هدف عمده این است که در سطح کشور یک میلیون حامی به جمع حامیان کودکان یتیم و نیازمند اضافه شود.

در استان ایلام برای اجرایی شدن این برنامه پیش بینی شده است که حدود 22 هزار حامی با محوریت کارکنان دستگاههای اجرایی استان برای سرپرستی از ایتام و کودکان نیازمند جذب و ثبت نام شوند.

هم اکنون میزان درآمد هر کودک یتیم از طریق طرح اکرام به صورت میانگین ماهیانه در این استان 400 هزار تومان  و هر کودک نیازمند طرح محسنین 200 هزار تومان در ماه است که هدف ما این است با جذب 22 هزار حامی جدید ، میانگین درآمد ماهیانه هر کودک یتیم و نیازمند  در این استان به بیش از 700 هزار تومان برسد.

خوشبختانه ارتش و سپاه در اجرای این طرح تاکنون همکاری بسیار خوبی داشته و نیروهای ارتشی این استان تاکنون به نیابت از هزار و 186 شهید ارتش ، سرپرستی از این تعداد یتیم را در استان ایلام عهده دار شده اند.

بسطامی معاون استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: مردم استان ایلام در شرایط سخت و دشوار اقتصادی و در حوادث گوناگون و سختی ها همواره در همدلی و نوع دوستی کارنامه درخشانی داشته اند و صحنه های کم نظیری را خلق کرده اند.

از سال گذشته تاکنون و در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی شاهد این بودیم که مردم نیکوکار استان از راههای گوناگون و خصوصاً از طریق طرح ملی کمک مومنانه  کمکهای قابل توجهی را در اختیار نیازمندان استان قرار دادند.

تحقق اهداف طرح ایران مهربان در استان ایلام نیازمند  تلاش و همدلی همه مسئولان دستگاههای اجرایی است و کمیته امداد امام خمینی«ره» سپاه پاسداران و مجموعه استانداری ایلام تلاش خواهند کرد که این مهم در استان ایلام بر اساس برنامه هدف گذاری شده محقق شود.

در زمینه های اجرایی هم تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است و دبیرخانه طرح ایران مهربان و طرح اکرام در استانداری راه اندازی شده و مکاتبات لازم هم با فرمانداران شهرستانها برای مشارکت در اجرای این طرح صورت گرفته که در این زمینه تعداد 45 رابط  اداری و پی گیری کننده معرفی شده اند.

ارسال نظرات