فعالیت نخبگان در حوزه سلامت قابل تقدیر است

مسئول مرکز رشد و فناوری استان ایلام گفت :نخبگان در عرصه مبارزه باکرونا تلاش بسیاری نمودند و با ارائه طرح های نوآورانه و کاربردی کمک شایانی به مردم جامعه در راستای کاهش مشکلات ناشی از این بیماری ابراز نموده اند.
کد خبر: ۹۳۲۷۸۹۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، مسئول مرکز رشد و فناوری سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما ، در خصوص فعالیت های این مرکز اظهار کرد : این سازمان در تعامل موثر با نخبگان و مخترعان استان بوده و همواره از ایده ها و نوآوریهای نخبگان در عرصه های مختلف حمایت نموده است.

شیرکرمی با بیان اینکه علاوه بر حمایت های مادی ، حمایتهای معنوی ، آزمایشگاهی ، مشاوره ای و معرفی نخبگان به ارگانهای زیربط جهت تجاری سازی محصولات نیز در برنامه این سازمان گنجانده شده است تصریح کرد ؛ تا کنون محصولات بسیاری از نخبگان در حوزه فنی و مهندسی ، علوم پایه ، دفاعی ، سلامت و کشاورزی مورد حمایت قرار گرفته که تعدادی از آنها به مرحله تجاری سازی رسیده است .

وی ، در بخش دیگری از اظهارات خود به اقدامات سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان در راستای حمایت از نخبگان اشاره کرد و اظهار داشت : تجاری سازی بیش از 5 طرح از طرح های حمایت شده سازمان و صادرات محصول تولیدی به داخل و خارج از کشور ، راه اندازی 3 کارگاه تولیدی در حوزه سلامت ، تجهیز مراکز رشد سازمان از حیث اقلام آزمایشگاهی، ارائه طرح های نخبگان در حوزه دفاعی به مراکز علمی کشور و حمایت مادی و معنوی از 400 نفر از نخبگان و مخترعان در قالب طرح ، پایان نامه و مشاوره و تجاری سازی محصولات تنها بخشی از خدمات سازمان در راستای حمایت از نخبگان استان بوده است .

شیرکرمی راه اندازی کارگاه تولید ماسک ، کارگاه محلول غیرالکلی ضدعفونی کننده و کارگاه تولید دستگاه ضدعفونی کننده دست را اقدامات شاخص سازمان بسیج علمی استان در حوزه سلامت برشمرد و تصریح کرد : خوشبختانه از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور نخبگان نیز در این عرصه تلاش بسیاری نمودند و با ارائه طرح های نوآورانه و کاربردی کمک شایانی به مردم جامعه در راستای کاهش مشکلات ناشی از این بیماری ابراز نموده اند.

وی ، در پایان اظهارات خود بر تجهیز مراکز رشد و فناوری استان اشاره کرد و اظهار داشت : صاحبان ایده و طرح های نوآور می توانند جهت استفاده از این تجهیزات به سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان مراجعه نمایند .

 گفتنی است سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری ایلام تعداد 16 پایگاه علمی فعال در شهرستان های استان را راه اندازی نموده که نخبگان استان می توانند جهت استفاده از خدمات مراکز رشد و فناوری و حمایت های مادی و معنوی به این پایگاهها مراجعه نمایند .

خبرنگار: فرشته نیازی

ارسال نظرات