رییس دانشگاه علوم پزشکی:

ادامه روند کنونی کرونا وضعیت ایلام را در آینده بحرانی می کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: افزایش شمار مبتلایان و بستری ها در استان وضعیت مقابله با این ویروس را در این استان نگران کننده کرده است.
کد خبر: ۹۳۲۹۶۴۲
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد کریمیان "رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام " اظهار داشت: به دلیل افزایش سفرهای نوروزی و نزدیکی استان خوزستان به شهرستان‌های حوزه جنوبی این استان ۲ شهرستان دهلران و آبدانان بعد از ایلام دارای بالاترین بیمار بستری هستند.

وی ادامه داد: بیشتر بیماران شناسایی شده در این شهرستان ها ساکن خوزستان بوده و مبتلا به ویروس جهش یافته هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یکی دیگر از نگرانی‌های موجود برای شیوع ویروس کرونا در استان را برپایی چادر از سوی مردم در طبیعت عنوان و تاکید کرد: این اقدام موجب شده شمار زیادی از افراد دور هم جمع شده و امکان ابتلا به کرونا را چند برابر کنند.

کریمیان با اشاره اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند، افزود: شمار بیماران بستری کرونایی در استان به ۶۴ نفر افزایش یافته در حالی که در بهمن ماه کل میزان بستری ها ۱۴ نفر بوده است.

وی یادآور شد: متاسفانه آمار بستری ها و مبتلایان در استان روند افزایشی داشته ولی خوشبختانه در زمینه تعداد فوتی ها وضعیت خوبی نسبت به کشور داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: با ادامه این این روند احتمال نارنجی شدن چهار شهرستان ایوان، آبدانان، دره شهر و چرداول و قرمز شدن دهلران وجود دارد.

کریمیان یکی دیگر از نگرانی های موجود برای استان را افزایش کرونای جهش یافته در کشور عراق عنوان کرد و گفت: تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در کشور عراق به شدت در حال افزایش است.

ارسال نظرات