عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

سلامت مردم برای رئیس‌جمهور اولویت ندارد/ روحانی به نظرات متخصصین بی‌توجه است

میرمحمدی گفت: جناب رئیس جمهور بین دوگانه اقتصاد-سلامت و یا دوگانه تفریح-سلامت، متأسفانه سلامت مردم اولویت اول برای او نیست.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۵۳
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سیدجلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مولفه‌های متعددی در کنترل بیماری کرونا دخیل است و اینگونه نیست که ما بگوییم فقط دولت یا فقط ستاد ملی مقابله با کرونا یا فقط مردم به تنهایی در کنترل بیماری نقش دارند.

وی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم بدهند تا بتوان این بیماری را کنترل کرد، اظهار داشت:، اما متأسفانه ما با یک رئیس جمهور بی کفایت روبرو هستیم که این فرد خیلی توجه به نظرات تخصصی و اهل فن نمی‌کند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس افزود: در حال حاضر، جناب رئیس جمهور بین دوگانه اقتصاد-سلامت و یا دوگانه تفریح-سلامت، متأسفانه سلامت مردم اولویت اول برای او نیست.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مشکل بزرگ دیگری که وجود دارد، تصمیمات بسیار دیرهنگامی است که ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شاهد التماس‌های وزیر بهداشت و هشدار‌های مکرر وی هستیم که از طرق مختلف به سمع و نظر مردم و مسولان می‌رساند، عنوان کرد:اما مشکل بزرگی که داریم عدم هماهنگی و عدم همراهی و عدم همکاری تمام مجموعه‌های مسول برای پیشگیری از کرونا است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: شرایطی که امروز در آن قرار داریم طی چند هفته گذشته بار‌ها و بار‌ها از زبان وزیر بهداشت و متولیان بهداشت و درمان کشور نسبت به وقوع آن هشدار داده شده بود، اما متأسفانه کسی به آن توجه نکرد و امروز با سیر صعودی کرونا آن هم از نوع جهش یافته انگلیسی مواجه هستیم.

میرمحمدی یادآور شد: همه متخصصان و اهل فن نظرشان این است که کرونای جهش یافته انگلیسی هم شیوع گسترده تری دارد هم شدت بیماری زایی آن بیشتر است و هم اینکه اطفال و کودکان را بیشتر درگیر می‌کند؛ لذا با شرایط بسیار خطرناکی روبرو هستیم.

وی تأکید کرد: در شرایطی قرار داریم که دولت همراهی نمی‌کند و سلامت مردم برای او اولویت نیست، تا جایی که متأسفانه حتی حاضر نشدند پرواز‌ها به ترکیه را لغو کنند و مسافرت‌های نوروزی هم بطور کاملا عادی انجام شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس اضافه کرد: لذا در چنین شرایطی و با توجه به عدم هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، آنچه که بسیار مهم است و ضرورت دارد مردم به آن توجه کنند و موثرترین و کم هزینه‌ترین راه نیر همین است، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

میرمحمدی ادامه داد: رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تجمعات و سفر‌های غیرضرور مواردی است که در این شرایط موثرترین راه‌ها است که متخصصین و اهل فن در تمام دنیا به آن تأکید دارند، لذا باید این را رعایت کنیم تا ان شاالله شاهد سیر نزولی شیوع ویروس باشیم.

وی پیرامون آخرین وضعیت واکسن کرونا نیز گفت: آنچه که ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شاهد هستیم، ان شاالله تا انتهای خردادماه واکسن کرونا به تولید انبوه می‌رسد و مردم واکسینه می‌شوند و بیماری مدیریت می‌شود.
ارسال نظرات