خبرهای داغ:

دهکده گردشگری پارسه بسطام در انتظار رفع موانع

شاهرود_شهردار بسطام گفت: انتظار داریم پروژه بزرگ دهکده گردشگری پارسه اجرایی شود تا در راستای اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده در صنعت گردشگری شهرستان گامی اساسی برداریم.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۹۳
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
به گزارش خبرنگار بسیج، جلسه معرفی و بررسی طرح دهکده گردشگری پارسه توسط شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بسطام در محل فرمانداری شهرستان و با حضور ابوطالب جلالی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود برگزار شد.
در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی همراه بود محمد سلیمانپور، شهردار بسطام به تشریح جزییات پروژه پرداخت.
وی اظهار کرد: مدت اتمام فاز نهایی این طرح ۸ سال است، اما بصورت مرحله‌ای بهره برداری آن آغاز خواهد شد.
سلیمانپور افزود: این طرح یک پروژه گردشگری، تولیدی، خدماتی است که در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار با کاربری‌های متعددی از قبیل: مجموعه فرهنگی، سالن‌های آمفی تئاتر، دریاچه مصنوعی، مرکز گردشگری سلامت، واحد‌های اقامتی VIP، کومه‌های اقامتی، رستوران‌های ایرانی و فرنگی، مزرعه کشت محصولات ارگانیک، دریاچه مصنوعی، سایت گل و گیاه، مرکز پرورش گیاهان دارویی، مرکز خرید، بازارچه هنر‌های صناعی، باشگاه سوارکاری، استخر و مجموعه ورزشی، سالن مجالس و ... می‌باشد که منابع اعتباری آن، بخشی توسط سرمایه گذار و بخشی از طریق فروش اوراق قرضه تامین میگردد.
شهردار بسطام همچنین از اعلام آمادگی چندین سرمایه گذار از جمله یک سرمایه گذار اتریشی خبر داد.
ابوطالب جلالی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه از پروژه‌هایی که مبنای کارشناسی دارند استقبال میکنیم؛ افزود:دقت شود که پروژه طبق CPM و با رعایت اقدامات قانونی پیش برود و با توجه به نیازمندی این طرح به اخذ موافقت از دستگاه‌های مختلف اجرایی، مدیران دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.
شایان ذکر است این پروژه بزرگ چندمنظوره در بخش بسطام مکان یابی شده و در مرحله‌ی اخذ موافقت‌های اصولی از دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها