تشریح مصادیق و فرایند احراز شهادت محیط بانان

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مصادیق و فرایند احراز شهادت محیط بانان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۳۳۳۰۳
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آقای سعید اوحدی شهادت «مهدی مجلل» و «میکائیل هاشمی»، دو محیط‌بان زنجانی را که روز ۱۶ فروردین ماه به شهادت رسیدند به خانواده محترم این دو شهید بزرگوار تسلیت گفت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره فرایند احراز شهادت محیط بانان گفت: قانون اصلی که در آن به فرایند احراز شهادت اشاره دارد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که ماده یک این قانون تصریح می‌کند مسئولیت احراز شهادت عزیزانی که به شهادت می‌رسند بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است و علاوه بر این در ماده یک قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تأکید شده است که آیین‌نامه این ماده توسط هیئت وزیران به تصویب می‌رسد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: بند ۱۴ ماده ۳ آیین‌نامه تعیین مصادیق شهدای عزیز، تصریح کرده است افرادی که به سبب مأموریت‌های محوله و پاسداری و حفاظت از اموال یا منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین اماکن و مراکزی که نیرو‌های مسلح بر اساس مقررات یا مصوبات خاص شورای عالی امنیت ملی یا شورای امنیت کشور یا شورای تأمین استان موظف به حراست از آن مراکز هستند، مورد هجوم دشمن و گروه‌های معارض واقع و در اثر درگیری با آن‌ها کشته می‌شوند از مصادیق شهادت هستند.

معاون رییس جمهور در مورد فرایند احراز مصادیق شهادت ادامه داد: در مورد نیرو‌های مسلح احراز اولیه در یگان ذی‌ربط صورت می‌گیرد و پرونده به بنیاد ارسال می‌شود و در مورد محیط بانان پرونده این عزیزان باید توسط سازمان محیط زیست به کمیسیون مربوطه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شود و پس از تأیید مصادیق توسط کمیسیون احراز بلافاصله خانواده این شهدا تحت پوشش بنیاد قرار می‌گیرند.

آقای اوحدی در مورد محیط بانانی که در چند روز گذشته به شهادت رسیدند، تصریح کرد: اداره کل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران مجوز دفن این عزیزان در قطعه شهدا را به بنیاد استان زنجان و سازمان محیط زیست اعلام کرد.

معاون رییس جمهور در پایان از دستور تسریع در رسیدگی به پرونده سایر محیط بانان خبر داد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران اعتقاد دارد خدماتی که در قانون برای این عزیزان پیش بینی شده در حکم حق‌الناس است و باید به سرعت در مورد آن انجام وظیفه صورت گیرد.

ارسال نظرات