محمد روشنی در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

شهادت ۲۰۰ راننده تاکسی در تهران/ تاکسیرانان در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص شهدای خدمت تاکسیران در شهر تهران، گفت: متاسفانه ۲۰۰ نفر از راننده‌های تاکسی در شهر تهران را بر اثر این ویروس منحوس از دست داده ایم.
کد خبر: ۹۳۳۴۸۶۰
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
محمد روشنی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص شهدای خدمت تاکسیرانی بر اثر ویروس کرونا، اظهار داشت: یکی از بزرگترین ناوگان‌های حمل و نقل عمومی در جهان متعلق به شهر تهران با ۷۰ هزار تاکسی است.

وی با بیان اینکه از لحاظ تعداد تاکسی جز ۵ کشور اول در جهان هستیم، ادامه داد: روزانه ۲ الی ۴ میلیون نفر مسافر توسط راننده‌های تاکسی در شهر تهران جابجا می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، مطرح کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا متاسفانه ۲۰۰ نفر از راننده‌های تاکسی در شهر تهران را بر اثر این ویروس منحوس از دست داده ایم.
 
روشنی با اشاره به شهادت رسیدن این مدافعان خدمت در شهر تهران ، خاطرنشان کرد: علی رغم همه تلاش‌ها و از دست دادن همکارانمان هیچ تصمیمی مبنی بر واکسیناسیون تاکسیرانان گرفته نشده است.

وی با اشاره بر لزوم در اولویت قرار گرفتن رانندگان تاکسی، عنوان کرد: متاسفانه آمار فوتی‌های بسیار بالا بوده و این آمار اکثراً متعلق به گروه سایر مشاغل است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به این که از طرف ارگان‌های دولتی کمک آنچنانی به تاکسیرانی در زمینه مقابله با پیامد‌های ویروس کرونا نشده است، اضافه کرد: البته اقداماتی توسط شهرداری و سازمان تاکسیرانی در زمینه کاور‌های داخل ماشین الکل و ماسک انجام شده است.

روشنی از راه اندازی کیف پول الکترونیکی در تاکسی‌ها جهت جلوگیری از رد و بدل شدن ویروس کرونا به وسیله پول نقد خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ هزار تاکسی به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به کیف پول الکترونیکی یا کیو آر کد مجهز شده اند.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا علاوه بر کاهش میل مردم نسبت به استفاده از حمل و نقل عمومی رانندگان تاکسی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد مسافران خود در هر تاکسی را از چهار نفر به دو نفر کاهش داده‌اند که این قضیه در درآمد رانندگان تاکسی تاثیر منفی داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به افزایش قیمت  ۲۰۰ درصدی قطعات مربوط به ماشین‌های تاکسیرانان اشاره کرد و گفت: ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد خانواده‌های تاکسیرانان وارد شده است.

روشنی اذعان داشت: در زمینه نوسازی ماشین‌های فرسوده در ناوگان تاکسیرانی توانسته ایم که مجوز ۱۰ هزار تاکسی را برای سال جاری بگیریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما و دولت نتوانستیم که در زمینه معیشت رانندگان تاکسی اقدامی انجام دهیم، تصریح کرد: نوسازی تاکسی‌های فرسوده توسط وام ۹۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصدی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به بالا بودن آمار شهدای خدمات تاکسیران در پایان مطرح کرد: شهادت این شهدای گرانقدر توجه مسئولین را می‌طلبد تا واکسیناسیون تاکسیرانان را در اولویت قرار دهند.
ارسال نظرات