خبرهای داغ:

درآمد 413 میلیارد تومانی دولت از محل پایش سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از درآمد 413 میلیارد تومانی دولت از محل کنترل و پایش الکترونیکی سوخت خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۵۱۷۸
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

 احمد مجرد امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: فروش‌ مرزی سوخت در استان در دو بخش باک و خرده‌فروشی در بازارچه‌های مرزی انجام می‌گیرد تا از این طریق برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق سوخت و صیانت از سوخت به عنوان سرمایه ملی اقدام ‌شود.

وی گفت: سال گذشته بالغ بر 413 میلیارد تومان از محل کنترل و نظارت‌های الکترونیکی فروش سوخت به وسائط نقلیه خروجی از مرزهای بازرگان، سرو، رازی و پلدشت به حساب خزانه واریز شده است.

وی ضمن اشاره به سیستمی شدن اندازه گیری میزان موجودی سوخت باک کامیون‌ها، به رشد نرخ فروش مرزی اشاره کرد و افزود: برگزاری مستمر جلسات نرخ گذاری به جهت نوسانات ارزی اخیر نقش بسیار مهمی در افزایش درآمد ریالی دولت و کاهش قاچاق سوخت دارد.

مجرد تصریح کرد: میزان درآمد ریالی اشاره شده از محل فروش باک به مقدار 50 میلیون لیتر و خرده فروشی در بازارچه رسمی مرزهای منطقه به مقدار 8 میلیون لیتر تحقق یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه توزیع سوخت از طریق سامانه‌های نرم افزاری را نقطه تحول عرضه سوخت در طول سال‌های گذشته اعلام کرد و اظهار داشت: امروز هیچ مصرف‌کننده جزء و عمده‌ای نیاز به حضور در نواحی برای خرید فرآورده ندارند و با استفاده از بسترهای اینترنتی می‌توانند درخواست خود را در سامانه سدف ثبت کنند

وی اضافه کرد: امروز دیگر نیاز نیست جایگاه‌ها و فروشندگان شهری و روستایی حواله‌های صادرشده تحویلی را به صورت دستی به شرکت تحویل داده و تسویه‌ حساب کنند؛ همه این روند از طریق سامانه به صورت مکانیزه ثبت و سهمیه آنها ارسال می‌شود و چیزی به نام صدور حواله به صورت دستی نه تنها در مرزها بلکه در کل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نداریم.

انتهای پیام

ارسال نظرات