گزارش؛

مردم استان ایلام پیشتاز در تمامی عرصه ها

مردم استان ایلام در طول دوران پر برکت انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها پیشتاز بوده استو حضوری چشمگیر را داشته است.
کد خبر: ۹۳۳۵۵۲۵
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام به نقل از ایلام بیدار؛ استان صددرصد شیعه‌ی ایلام  با بافت فرهنگیِ سنتی و مذهب تشیع، استانی است که اعتقادات و باورهای دینی در تار و پود مردمانش جای گرفته  و بر همین اساس تمامی جوانب زندگی اجتماعی و روزمره‌ی آنان ، متاثر از اصول دینی و الهی شده است، تا جایی که مردم خداجو و ولایت مدار این استان تخطی از فرامین دینی و احکام شرعی را  به شدت مذموم دانسته و با هنجار شکنان مطابق با حدودات شرعی برخورد قاطع می‌کنند به ویژه اگر احیاناً هتک حرمتی به معصومین سلام الله علیها صورت گیرد و یا مراجع معزز دینی بی احترامی روا داشته شود  و یا اعتقادات و باورهای مذهبی‌شان سبک شمرده شود که در این صورت، که در این صورت بدون هیچ ملاحظه و مصلحت اندیشی، وارد میدان جهاد خواهند شد و با مال و جان خویش از آرمانها و اهداف معنوی و الهی خود پاسداری خواهند کرد.
مردم استان ایلام فتنه 88را محکوم کردند
نمونه‌ای بسیار روشن از این مطلب را با جان و دل ، پس از وقوع فتنه‌ی ننگین فتنه گران در دی ماه سال ۱۳۸۸ مشاهده کردیم.فتنه گران خودفروخته و کوردل که در روز عزای حضرت اباعبدالله الحسین( ع) ، به ساحت مقدس ایشان بی احترامی کردند، جدای از تمامی خسارتهای مادی که به ببت المال و اموال مردم زدند، دل رهبر معظم انقلاب که عزادار سیدالشهدا بودند را نیز به درد آوردند.

خط قرمز شیعیان، شکسته شد. حسین( ع) خون خدا بود و بی حرمتی به خونش، یعنی بی حرمتی به وحدانیت خدا و اسلام. چیزی که در قاموس مسلمانان علی‌الخصوص شیعیان غیر قابل بخشش و اغماض است.

مردم مسلمان و غیور استان ایلام نیز در این بحبوحه‌ی دردناک از زمان و در ماه محرم، این فاجعه را تاب نیاورند و بدون اینکه منتظر دستور و فرمانی باشند، به ندای درون خود گوش دادند و خط مقدم دیگری بنا نهادند و این بار در خط مقدم قیام علیه فتنه‌گران به خیابانها آمدند و ضمن تجدید عهد با ولایت، انزجار خود را از هتاکان ، فتنه گران و حامیانشان اعلام کردند و اینگونه افتخاری دیگری بر سیمای خود ثبت نمودند.

مشارکت حداکثری مردم ایلام در انتخابات ادوار گذشته
یکی از سطوح و عرصه های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم در انتخابات است، برای اینکه نظامی ویژگی مردم سالاری داشته باشد باید بزرگترین شمار مردم در صورت بندی قدرت و امور عمومی و سیاست مشارکت داشته باشند.
در نظام جمهوری اسلامی که حکومت مردم سالاری دینی است، مشارکت سیاسی مردم به منزلة رأی به تحقق و برپایی حکومت است. به عبارت دیگر حکومت اسلامی که بدون رأی مردم دارای مشروعیت الهی است، تنها در صورت مقبولیت آن از سوی مردم است که می‌تواند تحقق یابد. از این منظر هر اندازه که پذیرش مردمی حکومت و مقبولیت آن بیشتر باشد، رسیدن به اهداف و اجرایی شدن برنامه‌ها نیز بیشتر عملی می‌گردد. در جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه مشارکت بالای افراد در انتخابات می‌تواند به ثبات و استحکام بیشتر نظام بیانجامد، انتخاب اصلح افراد نیز تأثیر بسزایی در رسیدن به اهداف ملی و فراملی نظام خواهد داشت.
اهمّیت و وجوب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تا بدان حد بوده است که رهبران عالیقدر نظام جمهوری اسلامی در مراحل و فواصل مختلف به کرّات در سخنرانی‌های خویش از آن یاد کرده‌اند و مشارکت مردم را هم حق و هم تکلیف برشمرده‌اند و از آن به عنوان ضامن حفظ اسلام، کشور، استقلال و آزادی ملت یاد کرده اند که بوسیلة آن دشمنان از تهدید و چنگ‌اندازی به این مملکت و انقلاب اسلامی مأیوس و ناامید می‌شوند. 
میزان حضور مردم این استان در ادوار مختلف انتخابات باعث شده تا ایلام جزو استان های با مشارکت بالا باشد. اهیمت این موضوع باعث شده تا حتی نتایج حاصل از شرکت در انتخابات مورد تحلیل ویزه قرار گیرد.

ارسال نظرات