کنگره سه هزار شهید استان ایلام در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه گفت: در سال ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهار استان کشور از جمله ایلام کنگره شهدای استانی برگزار کنیم.
کد خبر: ۹۳۳۷۷۲۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام، سردار احمد حق‌طلب با حجت‌الاسلام کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان ایلام دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار حق طلب در این دیدار با بیان تاکیدات و حمایت‌های همیشگی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص برگزاری کنگره‌های شهدا در سال‌های گذشته گفت: برگزاری کنگره‌ها و یادوآره‌های شهداء بیشترین تاثیرگذاری معنوی و فرهنگی را بر مردم داشته است.

وی افزود: با برنامه ریزی به عمل آمده بنا داریم که در سال ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهار استان کشور از جمله ایلام کنگره شهدای استانی برگزار کنیم.

موزه‌ای در خور شان استان وجود ندارد

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار امام جمعه ایلام در این دیدار گفت: علی‌رغم اینکه استان ایلام در طول هشت سال دوران دفاع مقدس به صورت مستقیم با دشمن متجاوز درگیر بود، اما موزه متناسب با حماسه‌های دوران دفاع مقدس و در خور شان در این استان وجود ندارد.

وی افزود: برای حفظ و ثبت دستاوردهای دوران دفاع مقدس بایستی موزه متناسب با حماسه‌های هشت ساله رزمندگان در استان ایلام ساخته شود و موزه فعلی در خور شان استان نیست.

امام جمعه ایلام گفت: موزه دفاع مقدس باید بگونه‌ای باشد که وقتی کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور از آن بازدید می‌کنند، روایت کننده کل حماسه‌های مردم در طول جنگ تحمیلی ۸ ساله باشد‌ و برگزاری کنگره سه هزار شهید در امسال فرصت خوبی است که با استفاده از گنجینه طلایی خاطرات نسل جبهه رفته که هم اکنون به عنوان شهید زنده در قید حیات هستند، ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی با تاکید بر وجود ظرفیت و آمادگی لازم برای خرید زمین مورد نیاز بنای باغ موزه دفاع مقدس در استان از مسوول سازمان حفظ آثار سپاه پاسداران خواست که در این زمینه کمک کند.

ارسال نظرات