نماینده مردم ایلام در مجلس؛

بی برنامگی و ضعف در مدیریت اقتصادی استان ایلام کاملا مشهود است

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه کشور با ۵۸.۱ درصد متعلق به ایلام است، گفت: بی برنامگی و ضعف در مدیریت اقتصادی استان ایلام کاملا مشهود است.
کد خبر: ۹۳۳۸۲۳۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر بسطامی  اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۰ به ۴۹.۵ درصد و نرخ تورم میانگین ۱۲ ماهه به ۳۸.۹ درصد رسید که تورم در برخی استان‌ها بیشتر و در برخی کمتر است.

وی افزود: بر اساس اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۰، استان ایلام در رتبه اول گران‌ترین استان‌های کشور قرار گرفته است.

بسطامی اضافه کرد: بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه ۵۸.۱ درصد در حالی به ایلام رسیده است که هم اکنون بی برنامگی و ضعف در مدیریت اقتصادی استان کاملاً مشهود است.

وی بیان کرد: متاسفانه همه امور استان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و همین هم بهانه خوبی برای پوشش کم‌کاری در سایر حوزه‌ها شده است.

نمایندگان نسبت به وضعیت مردم استان بی تفاوت نخواهند بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بالا بودن نرخ بیکاری، پایین بودن سطح درآمد مردم و از سوی دیگر تورم افسارگسیخته حاکم و تبدیل شدن این استان به عنوان گران‌ترین استان کشور، به شدت مردم را در تنگنای اقتصادی قرار داده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برنامه مناسبی نیز برای خروج از این شرایط ندارند.

بسطامی با انتقاد شدید از این وضعیت، از استاندار و مدیران اقتصادی استان خواست، برنامه‌های خود را برای مهار تورم، کنترل قیمت‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی و همچنین راهکارهای مشخص برای حمایت از تولید و برداشتن موانع فرا روی فعالان اقتصادی از طریق رسانه‌ها اعلام کنند.

وی ابرار کرد: نمایندگان مردم استان نسبت به این مسئله که مستقیم با معشیت مردم ارتباط دارد، بی تفاوت نخواهند بود.

ارسال نظرات