امام جمعه ایلام :

نیروهای مسلح عامل موثر شنیده شدن صدای دیپلمات ها هستند/ حاج قاسم مرد میدان جهاد و دیپلماسی بود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه حفظ منزلت و بیان نقش ضروری قشر زحمتکش کارگر در جامعه را حائز اهمیت است، گفت: ارزیابی پشتوانه نیروهای مسلح عامل موثرِ شنیده شدن صدای دیپلمات های یک کشور است.
کد خبر: ۹۳۳۸۲۷۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در برنامه« کلام آدینه» شبکه استانی ایلام با اشاره قرار گرفتن در  آستانه لیالی قدر و تسلیت ایام شهادت حضرت علی ابن ابیطالب(ع)، اظهار  کرد: حضرت علی (ع)، شخصیتی ناشناخته است که فدای عدالت خواهی شد،

حجت الاسلام«اله نور کریمی تبار» تصریح کرد: ضرورت داشتن بصیرت در کنار پذیرش و ایمان به توحید، نبوت و معاد درسی است که از شهادت آن حضرت می آموزیم، چراکه حضرت امام علی(ع) شهید جهالت پیروانش شد.

وی در ادامه با اشاره به برکات والای شب قدر و راز و نیاز با خداوند بارتعالی و شب زنده داری، یادآور شد: امام محمد باقر(ع) در بیان اهمیت این شبها می فرمایند که کسی که شب قدر را احیا بدارد گناهانش آمرزیده خواهد شد هرچند که گناهان او به عدد ستارگان، سنگینی کوه ها و به اندازه دریاها باشد.

امام جمعه ایلام در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک روز جهانی کارگر، حفظ منزلت و بیان نقش ضروری این قشر زحمتکش در جامعه را حائز اهمیت خواند و گفت: در شرایط فعلی، کارگران نیازمند احقاق حقوقشان هستند و بایستی مجلس شورای اسلامی تلاش کند با تدوین قوانینی کارگشا، حقوق طبیعی کارگران را از طریق پرداخت عادلانه دستمزدها و ایجاد امنیت شغلی فراهم کند.

حجت الاسلام  کریمی تبار با تسلیت سالگرد شهادت مجاهد شهید آیت الله مرتضی مطهری در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه و  روز معلم بر ضرورت تکریم جایگاه معلمان در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر جامعه ما بخواهد رشد و تعالی پیدا کند، بایستی قدر و جایگاه واقعی معلم در آن شناخته و تکریم این قشر صورت گیرد.

امام جمعه ایلام با اشاره به نامه حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر در بیان تامین امنیت جامعه توسط نیروهای نظامی، ابراز کرد: بنا به توصیه های ارزشمند آن حضرت، نظامیان محافظ مردم و زینت بخش حاکمان هستند و چنانچه حاکم از قدرت و پشتوانه نظامیان برخوردار نباشد محکوم به شکست است.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با تاکید بر اینکه نیروهای نظامی ابزار تامین امنیت جامعه و عامل انسجام مردم کشور هستند، گفت: نقش پررنگ نیروهای نظامی کشور در دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی برکشی پوشیده نیست و  تجربه ۸ سال دفاع مقدس به ما نشان داد بدون حضور نیروهای مقتدر نظامی، دیپلمات فاقد کاربرد لازم بوده و او را به بازی نخواهند گرفت.

وی ارزیابی پشتوانه نیروهای مسلح را عامل موثرِ شنیده شدن صدای دیپلمات های یک کشور دانست و افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وقتی به عرصه دیپلماسی ورود پیدا می کند که دیپلمات های ما مغلوب و مرعوب دشمن شده و کارایی لازم را ندارند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: طبیعتا دیپلمات ها و رزمندگان میدانی برای یک کشور دو بال پرواز بوده و هیچ کدام بدون حضور دیگری نمی توانند به اهداف مورد نظر برسند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: دشمن با مشاهده نقش میدانی حاج قاسم سلیمانی قاعده دیپلماسی را بر هم زده و با زیرپاگذاشتن قوانین بین المللی حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند، حاج قاسم کسی است که در میدان نقش آفرین بوده و دیپلماسی آنها را تحت الشعاع قرار داده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دیپلمات های کشور در برابر شیطان بزرگ ایستاده اند، ابراز کرد: دیپلماتی که عنوان می کند « شیطان (آمریکا) توبه کرده، با چه زبانی بیان کند»، معلوم است شیطان را نشناخته است.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه تصریح کرد: با وجود این ساده انگاری ها است که نفودی های دشمن به درون دستگاه دیپلماسی کشور نفوذ کرده و اطلاعات سری را در اختیار رسانه های معاند بیگانه قرار می دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درصورتی که دیپلمات با تجربه بر اساس شرایط مطلوب و در گذر زمان حداقلی ۳۰ ساله اقدام به بازگویی برخی مطالب حساس و امنیتی می نماید.

ارسال نظرات