در آئین بزرگداشت مقام معلم بیان شد؛

دنیای بدون معلم مثل شب بدون چراغ است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در آئین بزرگداشت مقام معلم گفت:دنیای بدون معلم مثل شب بدون چراغ و نورانیت است.
کد خبر: ۹۳۳۸۷۴۲
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین بزرگداشت و تجلیل از مقام معلم با حضور سردار فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزارشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع مدیر کل و کارکنان آموزش وپرورش با گرامیداشت روز معلم  با اشاره به اینکه معلم چراغ راه زندگی انسان است گفت: در شب اگر چراغ نباشد هر انسانی به هر قدر که بزرگ هم باشد سقوط و انحراف آن قطعی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر افزود: همه ی معلمان و بزرگان تاریخ یک روزی دانش آموز بودند و از محضر معلم استفاده می کردند امام بزرگوار ما که معلم تاریخ قرن بود یک روزی دانش آموز بود و از محضر معلم و اساتید بزرگ استفاده می کرد ، سردار سلیمانی که معلم بزرگی تاریخ است روزی دانش آموز بود.

کارشناس مسایل مذهبی وبصیرتی ادامه داد: حاصل عمر با برکت معلمین این مشعل های فروزان تاریخ، انسانهایی هستند که بشریت را نجات می دهند، پیامبر اکرم صلی الله عیه وآله وسلم فرمودند مثل عالمان و معلمان در زمین مثل ستارگان در آسمان ها هستند که مردم در تاریکی ها و خشکی و دریا به کمک آنان راه خود را پیدا می کنند و هرگاه این ستارگان خاموش بشوند بسیاری راه یافتگان،  گمراه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در ادامه افزود: معلم وعلم در دیدگاه کلام وحی قرآن مجید و در کلام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام یک جایگاه ویژه،برجسته و بی نظیر دارد در کتب روایی ما یکی از ابواب بسیار مهم و باب اولیه ،باب تعلیم وتعلم است یادگیری و یاد دادن محصول علم و زحمت عالم و معلم ، آن کسانی است که در جامعه تربیت می شوند، آنچه تواضع در جامعه دیده می شود ماحصل زحمات معلم است که امام صادق علیه السلام می فرماید راس علم تواضع است عالم با آن مشعل فروزان علمش ، با تواضع دانش آموزانش را تدریس می کند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه گفت: اثر تعلیم عمل صالح است اگر عمل صالح در جامعه انجام بگیرد معلم از همه عمرش استفاده کرده است و هیچ ثروتی هم بالاتر از این نیست و اگر تحقق پیدا نکند زحمات او به بدون اثرمی ماند ، حضرت امام صادق علیه السلام اثر تعلیم معلم بدون عمل صالح را به بارانی تشبیه  می کند که روی صخره می ریزد و تاثیری ندارد، اثر تربیت معلم آن باران رحمتی می شود که همه ی آلودگی ها را پاک می کند، هوا را مصفا می کند و ازآن لطافت انسان ها لذت می برند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر گفت:شخصیت شهید مطهری متشکل از دو عنصر است 1 عنصر علم 2 عنصر تقوا ، شهید مطهری غیر از این چیزی ندارد شهید مطهری در تحصیل علم نهایت تلاش را می کرد حتی دقیقه ای از وقت خود را از دست نمی داد، برای تحصیل علم همه ی مزاحمت ها را کنار میزد ،علم ارزش دارد و علم جامعه را هدایت می کند و عنصر معنویت تربیت اسلامی بود ، شهید مطهری به واسطه این علم که برخاسته از متن دین و وحی الهی بود تربیت یافته بود.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، خیر مقدم گویی رییس اداره کل آموزش و پرورش استان، سخنرانی سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و تجلیل از مدیرکل آموزش و پرورش به نمایندگی از همه معلمان استان از دیگر برنامه های این آیین بود. 

ارسال نظرات