خبرهای داغ:

اقتدار ایران با انتخابات به منصه ظهور می‌رسد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو گفت: اقتدار و صلابت ایران و جامعه ایرانی با انتخابات به تصویر کشیده می شود.
کد خبر: ۹۳۴۱۹۵۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

 حجت الاسلام کاظم عبدالی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص انتخابات، اظهار کرد: انتخابات از جنبه های حقوقی، سیاسی، ملی و دینی برای نظام جمهوری اسلامی و مردم اهمیت دارد.

وی گفت: از جنبه حقوقی به عنوان یک اصل بدیهی در نظام‌های مبتنی بر اراده ملت، شرکت در انتخابات حق طبیعی مردم است و مردم به این ترتیب اراده خویش را در حاکمیت اعمال کرده و سرنوشت کشور خود را با حضور فعالانه و مشارکت آگاهانه تعیین می کنند.

عبدالی ادامه داد: مردم با شرکت در انتخابات بر امور نظارت کرده و سلامت روند عمومی کشور خود را تامین می کنند.

وی با اشاره به اینکه از جنبه سیاسی انتخابات نشان دهنده آگاهی و شعور سیاسی مردم یک جامعه و حساسیت انها به سرنوشت خود و نظام سیاسی است که در آن به سر می برند، افزود: در بعد داخلی انتخابات اراده ملی را به معرض نمایش گذاشته و نشان می دهد که مردم از اتحاد و یکپارچگی و عزم ملی برخوردارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو افزود: در بعد خارجی نیز اقتدار ملی و شرکت سیاسی آنها را به جهانیان نشان می دهد و به همین خاطر کشورهای دیگر بر اساس میزان آراء و حضور مردم و حساسیت های آن ها در امری که قوام دهنده یک نظام سیاسی است، روابط خود را با آنها تنظیم می کنند.

وی انتخابات را از جنبه ملی نیز تشریح کرد و گفت: اگر ملتی خواهان عزت و سربلندی است ناگزیر باید در اموری که به کشور مربوط می‌شود اراده ملی و خرد جمعی خود را به نمایش بگذارد و از هویت ملی خویش حراست کند بی شک انتخابات تجلی گاه ظهور این اراده جمعی است.

به گفته حجت الاسلام عبدالی از جنبه دینی، نیز در جامعه ما که جامعه اسلامی است مسئولیت و تکلیفی مهم‌تر و بالاتر بر عهده مردم قرار دارد که عبارت است از تکلیف شهروندان مسلمان در برابر خدا، احکام و مقررات دینی؛ از این رو با اینکه شرکت مردم در انتخابات طبق قانون اساسی، یک حق قانونی، سیاسی و ملی است، اما در یک جامعه دینی یک وظیفه دینی نیز محسوب می شود که سرنوشت جامعه اسلامی با آن رقم می‌خورد.

انتهای پیام

ارسال نظرات