اجرای طرح بسیج همگام با کشاورزدر شهرستان آبدانان

در اقدامی جهادی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه ناحیه آبدانان در راستای بالا بردن سواد کشاورزان در 24روستای هدف 12مربی مهنس کشاورزی بکار گیری کرد.
کد خبر: ۹۳۴۵۸۷۰
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،در اقدامی جهادی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه ناحیه آبدانان در راستای بالا بردن سواد کشاورزان در 24روستای هدف 12مربی مهنس کشاورزی بکار گیری کرد.

سرهنگ مرادی فرمانده سپاه ناحیه آبدانان گفت : این مربیان 3600هکتار زمین زیر کشت دیم محصول جو و750هکتار زمین زیر کشت گندم آبی را از شروع فصل زراعی (کاشت،داشت وبرداشت)تحت نظارت خود قرار داده اند.

وی ادامه داد :مهندسین بسیج کشاورزی ومنابع طبیعی  با آموزش لازم به کشاورزان روستاهای هدف به منظور بالا بردن آگاهی علمی و بهره برداری بهتر از زمین های کشاورزی توانسته اند نسبت به سنوات قبل محصولات بهتروباکیفیتی برای کشاورزان منطقه بدست بیاورند.

سرهنگ اسد مرادی  گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز یکی از طرح های اعتلای بسیج در رابطه با خدمت رسانی به کشاورزان می باشد  این طرح با هدف افزایش پایدار سطح تولیدات و محصولات کشاورزی از طریق ارتقاع و بهره مندی کشاورزان از دانش و تکنولوژی های نوین با بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشجویان ، مهندسین ، کشاورزان نمونه بسیجی و گروه های جهادی اجرا می شود.

وی افزود :این طرح بمنظور کمک به تامین امنیت غذایی و تسریع در دستیابی به خودکفایی نسبی با اولویت 5 محصول راهبردی گندم ، جو، برنج، ذرت و کلزا و همچنین کمک به افزایش سطح مهارت و دانش مهندسین کشاورزی و کشاورزان تحت پوشش ارتقاع و بهبود معیشت کشاورزان با کمک به افزاش تولیدات اجرا می شود.

در طرح بسیج همگام با کشاورز برای یک روستا یا روستاهای مجاور یک کارشناس بسیجی انتخاب می شود که از طریق ارتباط چهره به چهره با کشاورزان ، برگزاری کلاس های آموزشی و تخصصی ، مشاوره تلفنی و حضوری به کشاورزان حضور در مزرعه و نظارت میدانی در مراحل کاشت ، داشت ، برداشت به کشاورزان خدمت رسانی می کند.

ارسال نظرات