در جمع بسیجیان فارسان عنوان شد:

دولت کارآمد دولتی است که قانون گرا و پاسخگو باشد

حجت الاسلام حسینی صدر در جمع بسیجیان فرهنگی و کانون های تخصصی بسیج فارسان، دولت کارآمد و انقلابی را دولتی قانون گرا و پاسخگو به مردم دانست که انتقاد پذیر است.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۲۵
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام حسینی صدر در نشست بصیرتی سیاسی که با حضور جمعی از بسیجیان شهرستان فارسان برگزار شد،  مشارکت حداکثری در انتخابات را هدف اصلی دانست و گفت: اگر این مشارکت حداکثری با انتخاب اصلح همراه باشد مسیر تشکیل تمدن اسلامی هموار و گام دوم انقلاب محکم و استوار برداشته خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی صدر ، مطالبه شهدا و نظام جمهوری اسلامی را شرکت در انتخابات عنوان کرد و افزود: رهبر جامعه می گوید که راه حل مشکلات قهر کردن با صندوق های رای نیست، بلکه حضور حداکثری و انتخاب یک دولت کارآمد و انقلابی است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های دولت کارآمد انقلابی، تصریح کرد: دولت کارآمد در وهله اول دولتی است که قانونگرا باشد. یعنی مطیع قانون بوده و قانون برایش حجت باشد، نه اینکه در مقابل قوانین گزینشی عمل کرده و بگوید چون فلان قانون به نفع من است خوب و فلان قانون که به نفع من نیست بد است.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت کارآمد در چارچوب قانون عمل کرده و متعهد به اجرای قانون است و دوم اینکه مردم گرا باشد یعنی برای مردم ارزش قائل بوده و به دنبال حل مشکلات مردم باشد.

حجت الاسلام حسینی صدر ادامه داد: دولتی که کارآمد باشد انتقاد پذیر و پاسخگو به مردم است یعنی اگر مردم انتقاد به حقی کنند پذیرفته و به خاطر سوء مدیریت یا ضعف مدیریت هایش عذرخواهی کرده و مشکل را برطرف می کند و یا اینکه صادقانه به مردم می گوید که به فلان دلیل این انتقاد بجا و درست نیست.

وی گفت: اینچنین دولتی خدا را ناظر بر خود می داند. باید دقت کنیم کسی را به عنوان رئیس دولت انتخاب کنیم و به کسی رای دهیم که چاپلوسان و متملقان را به دور خود جمع نکند و به فکر خدمت جهادی و عملی باشد، چرا که وجود اینچنین افرادی در دولت مانع انجام امور خواهند بود.

 

ارسال نظرات