رئیس مجمع نمایندگان یزد:

قانون پرداخت یک درصد فروش معادن در یزد با جدیت پیگیری می‌شود

جوکار از پیگیری نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای اجرای قانون پرداخت یک درصد معادن خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۴۹۲
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدصالح جوکار ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان یزد اظهار داشت: استان یزد چهار نماینده دارد و اگر هر چهار نفر در یک راستا حرکت کرده و پیگیر مسائل کلان استان باشند، قدرت بسیار خوبی برای پیشبرد امور به وجود می آید.

وی تصریح کرد: به حمدالله ما دور نمای بسیار خوبی در سطح مجلس داریم و جایگاه های خوبی در مجلس در اختیار نمایندگان استان یزد است از جمله نماینده اردکان رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، نماینده میبد نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت، نماینده بافق رئیس کمیسیون شفاف سازی و نائب رئیس کمیسیون شوراها و نمیانده یزد هم رئیس کمیسیون امور داخلی و رئیس فراکسیون معدن مجلس هستند.

نماینده مردم خاطرنشان کرد: همدلی و همراهی برای پیشبرد امور در بین نمایندگان یزد در این دوره بسیار خوب است و قطعا این همراهی و همدلی می تواند زمینه پیشرفت مسائل استان باشد.

جوکار با بیان اینکه علم و فرهنگ برند اردکان است ادامه داد: در برهه ای از زمان مسیر توسعه اردکان را اشتباه رفتیم و به جای توجه بر مسائل علمی و فرهنگی، به کاشی و فولاد و چنین صنایعی تکیه کردیم که مشکلاتی هم به دنبال داشته است.

رئیس کمیسیون خاطرنشان کرد: در کنار اینکه الان اردکان در حوزه‌های صنعتی و معدنی پیشرفت کرده آسیب‌هایی هم دیده که فرهنگ این شهرستان را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: این که امروز خرده فرهنگ‌هایی از نقاط مختلف در فرهنگ اردکان مخلوط شده را نباید به عنوان یک نقطه قوت دانست چرا که فرهنگ اصیل اردکان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: در کل استان یزد توسعه‌ای که امروز مشاهده می‌کنیم اصلا به نفع مردم و فرهنگ اصیل نقاط مختلف استان یزد نیست و باید رویکردمان را حتما تغییر دهیم.

جوکار افزود: اگر همنوا و همگن در مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حرکت نکنیم و صرفا دیدگاه اقتصادی داشته باشیم نباید انتظار پیشرفت و رفع مشکلات را داشته باشیم و قطعا امثال آیت‌الله طباطبایی‌ها دیگر در استان یزد تربیت نخواهند شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح رکد: اینکه امروز می‌بینیم برخی افراد نسبت به مسائل فرهنگی بیگانه شده اند تا حدودی نشات گرفته از تعطیلی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ایام کروناست و همین موضوع نشان می‌دهد اگر نسبت به مسائل فرهنگی بی‌توجه شویم در بلند مدت چه آسیب جدی متوجه مردم و جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث یک درصد فروش معادن را در این دوره مجلس شورای اسلامی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفتیم و با توجه به اینکه هم در حوزه معدن و هم در زمینه صنایع معدنی است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع و معادن باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند و اینکه صرفا به آلوده کردن و تخریب محیط زیست بپردازند و هیچ زمینه برای توسعه نداشته باشیم بسیار ناراحت کننده و غیرقابل قبول است.
ارسال نظرات