فعالیت بیش از 190 خانه هلال در استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیش از 190 خانه هلال با هدف پاسخگویی به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه در سطح مناطق شهری و روستایی در این استان فعال است.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۴۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ دکتر سید قاسم موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خانه هلال شعبه‌ای کوچک از هلال احمر استان زنجان در سطح شهر‌ها و روستا‌ها محسوب می‌شود و این مراکز نقش بسیار محوری و مهمی در مدیریت بحران دارند.
 
فعالیت بیش از 190 خانه هلال در استان زنجان

وی یادآوری کرد: فعالیت خانه‌های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی و شهری و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از طرفی فعالیت خانه‌های هلال موجب گسترش فعالیت‌های بشر دوستانه، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت‌های اجتماعی می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان ۱۹۹ خانه هلال فعال داریم، اظهارداشت: از این تعداد ۱۲۷ باب در سطح روستا‌ها و ۷۵ خانه هلال دیگر نیز در ادارات، مساجد و محلات مناطق شهری استان فعال دارد.

وی یادآوری کرد: ۲ هزار و ۴۶۵ نفر عضو خانه‌های هلال در سطح استان زنجان هستند که از این تعداد یکهزار و ۴۲۵ نفر داوطلب و یکهزار و ۴۰۵ نفر دیگر نیز از جوانان هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای گسترش خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی استان در تلاش هستیم تا بتوانیم به حوادث و ارتقای فعالیت‌های داوطلبی بشر دوستانه پاسخگویی مناسبی داشته باشیم.

موسوی تاکید کرد: راه اندازی خانه‌های هلال گام مهمی در راستای ترویج اهداف انسان دوستانه هلال احمر به منظور آگاه سازی جامعه از مخاطرات و روش‌های مقابله با آن است.

وی ادامه داد: با فعالیت خانه‌های هلال، آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر نیز به شکل مدون و منظمی توسط مربیان برای مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف در سطح شهر‌ها و روستا‌ها ارائه و در کنار این مهم جذب عضو از گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نیز انجام می‌شود.
ارسال نظرات