خبرهای داغ:

راه آهن سراسری ایران ثبت جهانی شد/انتظار بسطامی‌ها ۱۵ ساله شد

شاهرود_کارشناس گردشگری استان گفت:راه آهن سراسری ایران امسال در شرایطی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد که مجموعه تاریخی بسطام از سال ۲۰۰۷ در انتظار تحقق این اتفاق است.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۵۸
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
محسن شریعتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از پذیرش راه آهن سراسری ایران بعنوان بیست و پنجمین اثر ثبتی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد و گفت: راه آهن سراسری ایران بعنوان بیست و سومین اثر در بین آثار تاریخی و بیست و پنجمین آن‌ها در مجموع آثار ثبتی طبیعی و تاریخی کشور ایران، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
این کارشناس و تحلیلگر گردشگری افزود: پرونده ثبت منظر فرهنگی اورامانات/هورامان کردستان نیز در نشست پنجم مرداد ماه جاری، بررسی و انشالله مورد موافقت قرار خواهد گرفت.
وی گفت: پرونده ثبتی مجموعه تاریخی بسطام بعنوان شاخص‌ترین مجموعه تاریخی استان از سال ۲۰۰۷ آماده شده، اما همچنان در صف انتظار باقیمانده و عملا بجز ایجاد پایگاه میراث فرهنگی مجموعه، هیچ اقدام جدی برای رفع موانع ثبتی آن از سوی دستگاه‌های عالی انجام نگرفته است.
شریعتی با اشاره به وعده ایجاد کارگروه ثبت جهانی بسطام در استانداری، از بلاتکلیفی این وعده شدیدا انتقاد کرد و افزود:
گویا هیچ همتی برای ثبت مجموعه تاریخی بسطام در بین مسئولین استانی وجود ندارد و متاسفانه فقط شاهد وعده‌های بی نتیجه بوده ایم.
شایان ذکر است مجموعه تاریخی بسطام با دارا بودن بنا‌های تاریخی متعدد و با ارزش که مربوط به ۷ دوره حاکمیتی از گذشته تا حال بوده، بعنوان اولین اثر پیشنهادی استان سمنان در سال ۲۰۰۷ جهت ثبت در میراث جهانی یونسکو معرفی گردیده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها