خبرهای داغ:
با حمایت بسیج سازندگی صورت گرفت

اشتغال زایی برای بیش از 30 نفر توسط یک کارآفرین در پیرانشهر

با حمایت بسیج سازندگی، برای بیش از 30 نفر توسط یک کارآفرین در پیرانشهر در عرصه پرورش زنبور عسل و تولید کندو اشتغال‌زایی شد.
کد خبر: ۹۳۶۲۴۳۴
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از پیرانشهر، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تولید و اشتغال در استان آذربایجان غربی و شهرستان‌های آن پرورش زنبور عسل و متعلقات آن است.

رسول نژاد یکی از کارآفرینانی است که به این ظرفیت عمده شهرستان خود پی برده و در این عرصه فعالیت کرده و با حمایت بسیج سازندگی شهرستان به فعالیت خود دوام داده است.

وی ساکن روستای کلاکل از توابع پیرانشهر بوده و 15 سال است که در حوزه کندوسازی و پرورش زنبور عسل در حال فعالیت است، در کارگاهی که برای فعالیت های خود راه اندازی کرده است، 8 نفر به صورت مستقیم و 24 نفر نیز به صورت غیرمستقیم در حال فعالیت هستند.

همچنین رسول نژاد 5 نفر را در زمینه پرورش زنبور عسل مشغول به کارکرده است، که بر روی 380 کندوی زنبور عسل مشغول به فعالیت هستند.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما، ساخت کندو، پرورش زنبور عسل و مشتقات زنبورداری را عمده ترین عرصه فعالیت خود ذکر کرد و گفت: محصولات مان را به اقصی نقاط عراق همچنین به استان های مختلف کشورمان صادر می‌کنیم، خوشبختانه آذربایجان غربی از نظر اقلیمی و جغرافیایی برای پرورش زنبور عسل بسیار مستعد است به همین دلیل درصدد هستیم که کارمان را توسعه دهیم.

این تولید کننده با بیان اینکه سالانه 8 هزار عدد کندو و سه هزار عدد طبق درست کرده و به صورت مستقیم عرضه می‌کنیم، اضافه کرد: درصدد هستیم از شیوه های سنتی فاصله گرفته و با استفاده از روش های روز و مطابق با استانداردهای جدید نسبت به تولید محصولات مان اهتمام کنیم.

این کارآفرین موفق از سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی و پیرانشهر برای حمایت‌ همه جانبه‌شان قدردانی کرد و گفت: پشتیبانی حقوقی، مادی و معنوی از سوی مسئولان ذی‌ربط در تقویت روحیه و انگیزه تولیدکننده‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات