یادواره شهدای اهل تسنن روستای مادآباد شهرستان ماهنشان برگزار شد

زنجان _ در راستای کنگره 3535 شهید استان زنجان، یادواره شهدای اهل تسنن روستای مادآباد شهرستان ماهنشان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۰۱۹
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان یادواره شهدای اهل تسنن تسنن روستای ما آباد شهرستان ماهنشان با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا علی اکبری، امام جمعه ماهنشان و مردم متدین و مومن روستا برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبری در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شهدا به اسلام و انقلاب حیات و عزت بخشیدند و پاسداشت ایثار آنان وظیفه‌ای همگانی است.


امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: شهدا و جانبازان به‌سوی ماهیت و هدف اصلی خلقت، که قرار گرفتن در دریای بی‌کران رحمت الهی است حرکت و در این راه جان خود را تقدیم کردند و ما نیز باید تلاش کنیم با الگو گرفتن از سیره شهدا در این مسیر حرکت کنیم.


وی با اشاره به محبت و مهربانی رسول اکرم (ص)، اظهار داشت: پس از شهادت جعفر بن ابیطالب در جنگ موته حضرت محمد (ص) به خانواده ایشان سرزده و دلجویی می‌کردند و به حضرت زهرا (س) فرمود: ه بودند چند روزی برای خانواده جعفر بن ابیطالب غذا تهیه کنند.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به جایگاه شهدا، تاکید کرد:به شهید با اولین قطره از خونش هفت امتیاز از طرف خداوند عطا می‌شود و همچنین آمرزیده و مورد لطف پروردگار قرار می‌گیرد.


این مسئول خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) به جابربن عبدالله انصاری فرمود:: تنها کسی که در قیامت بدون واسطه با پروردگار متعال صحبت می‌کند شهید است، چون با ارزش‌ترین دارایی خود که جانش است را در راه خدا فدا کرده است.


امام‌جمعه ماهنشان تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران عاملی برای پایداری بیشتر مردم در برابر دشمن است و استکبار جهانی تلاشی بی‌وقفه برای تخریب و فراموش شدن این روحیه دارد.


وی حفظ اهداف و آرمان‌های شهدا را ضروری دانست و افزود: در این زمینه باید تمام تلاش خود را به کار گرفته و نگذاریم دشمن به اهداف خود دست پیدا کند و با فعالیت‌های تبیینی و گفتمانی، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه را فراهم کنیم.

حجت الاسلام علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران برای حفظ امنیت و اقتدار کشور به نبرد با استکبار برخاسته‌اند و در این راه وجود خود را تقدیم امنیت و آرامش کردند.
 
 
ارسال نظرات