حجت الاسلام تقوی درگفتگو با خبرگزاری بسیج:

تحول و دگرگونی باید با عقلانیت باشد/در اداره کشور باید امکانات درونی را مدنظر قرار داد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در اداره امور کشور باید امکانات درونی را مدنظر قرار داد.
کد خبر: ۹۳۶۸۷۳۷
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار با هیئت دولت جدید مبنی بر اینکه «در مدت خدمت و مسئولیت همتتان را متمرکز کنید بر اینکه یک بازسازی انقلابی و البته عقلانی و فکورانه در همه عرصه‌های مدیریتی به وجود بیاید»، اظهار داشت: این بیانات فکر غلط ادعایی که تحول را به هم ریختگی تفسیر می‌کنند، به هم ریخت.

به گفته حجت‌الاسلام تقوی، بنا به فرموده مقام معظم رهبری، تحول و دگرگونی باید با عقلانیت باشد و اگر تحول و بازسازی ما را به نتیجه مطلوب هدایت نکند، اسمش تحول نیست.

این عضو کمیسیون فرهنگی انقلاب معتقد است که رهبر معظم انقلاب، این اندیشه را جهت می‌دهد، چرا که نیروهای انقلابی باید بیشتر از بقیه به این مسائل با عقلانیت بیندیشند.

وی با بیان اینکه در گذشته نمونه‌های مشابهی مشاهده شده است، تصریح کرد: هر تصمیمی که در نظام گرفته می شود، باید در ترازوی عقلانیت قرار بگیرد و اگر مسئله با عقلانیت جور در می آمد، برای اجرای آن اقدام کرد.

تقوی با اشاره به تصمیماتی که در گذشته خیلی متناسب با منافع ملت و مردم و عقلانیت نبوده، ادامه داد: مثلا دولت نهم و دهم با یک برنامه‌ریزی مفصلی سهمیه‌بندی سوخت را اجرایی و کارت صادر کرد. این، کاری لازم بود و در مصرف سوخت و جلوگیری از اسراف در سوخت، بسیار موثر بود؛ اما دولت یازدهم و دوازدهم این سهمیه بندی را برداشت که باعث بالا رفتن مصرف سوخت و تحمیل هزینه‌های هنگفت دیگر به ملت شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه با عوض شدن دولت ها، حتی کارهای مثبت را هم قبول نمیکنند و کارهای گذشته را به هم می ریزند، ادامه داد: اداره کردن کشور با نگاه به خارج، نمونه عقلانیت غیر انقلابی است که ضربه‌های زیادی را در سال‌های اخیر به کشور وارد کرده است.

وی، اداره امور کشور در گره زدن به تصمیمات غربی‌ها را از نمونه‌های دیگر تفکرات و عقلانیت غیر انقلابی دانست و ادامه داد: در اداره امور کشور باید امکانات درونی را مدنظر قرار داد و در مبارزه با کرونا این مسئله به شدت خود را نشان داد.

ارسال نظرات