فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان :

۶۳۲۷ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان برگزار مي شود

زنجان-فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از برگزاري ۶۳۲۷ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۵۱۲۵
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ سردار جهانبخش کرمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد:جنگ ایران و عراق جنگ تمام عیار و در مقیاس جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود که عاملان اصلی جنگ آمریکا، صهیونیست‌ها بودند.
۶۳۲۷ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان برگزار مي شود

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه رژیم بعث آغاز کننده جنگ بود، عنوان کرد: کشور‌های بیگانه به پشتیبانی از عراق در آمدند و از لحاظ اقتصادی، نظامی و... آن‌ها را حمایت میکردند و کشور ایران برای حفظ آب و خاک خود با تمام ظرفیت مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت می‌کرد.

وی با بیان اینکه ایران شرایط و وضعیت جنگ را نداشت، بیان داشت: مردم ولایتمدار ایران گوش به فرمان رهبر خود بودند و با بصورت داوطلبانه و بسیجی وار در میدان نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

سردار کرمی با اشاره به نقش ارزنده زنان در دوران دفاع مقدس گفت:: مادران و بانوان بزرگوار همیشه در همه عرصه‌ها حضور فعال و موثر داشته و در طول هشت سال دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا با سرافرازی، آن‌چنان از شهادت عزیزشان سخن گفتند که دیگران را هم تشویق کردند تا جوانانشان را به میدان شهادت بفرستند.

این مسئول با اشاره به حضور فرماندهان زنجانی در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: شهید حاج میرزاعلی رستمخانی از فرماندهان شجاع خط شکن بود که در عملیات فتح المبین، بیت المقدس، خیبر و … حضور داشته و سرانجام در عملیات بدر با همرزم شهیدش محمد ناصر اشتری به شهادت رسید و همچنین شهید رستم خانی در عملیات آزاد سازی خرمشهر فرمانده یکی از ۴ گردانی بود که نیرو‌های زنجان در آن حضور داشتند.

وی با اشاره به شعار محوری هفته دفاع مقدس سال جاری، تاکید کرد: شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال" ما مقتدریم" می‌باشد.

سردار کرمی در ادامه با اشاره به کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان که در پاییز سال جاری برگزار می‌شود، عنوان کرد:کمیته‌های مربوط در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان اقدامات خوبی داشته و اسناد قابل توجهی در این خصوص جمع آوری شده است.

وی از چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب به مناسبت کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان خبرداد و گفت: هزاران اسناد از نقش رزمندگان استان زنجان جمع‌آوری شده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری ۶ هزار و ۳۲۷ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان، افزود: برگزاری یادواره بزرگ شهدای ارتش، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی، یادواره شهدا در شهرستان‌های استان زنجان و یادواره شهدای اقشار مختلف بسیج پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاسیه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، گفت:: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی یادواره‌هایی ارزشمند پیش از کنگره برگزار خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا با عنوان آبروی محله در شهرستان ها، ادامه داد: این یادواره‌ها به همت بسیجیان و سپاه ناحیه در شهرستان‌ها برگزار و شخصیت‌های برجسته کشوری در آن حضور دارند.

سردار کرمی با اشاره به دیگر برنامه‌های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، تاکید کرد:برگزاری ۹۵ نمایشگاه با عنوان فرهنگی و رزمی، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از پیشکسوتان، رزمایش کمک مومنانه، برگزاری مسابقات ورزش، علمی و فرهنگی و برگزاری یادواره شهدا در محلات نمونه‌ای از برنامه‌های اجرا شده در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است.

سردار کرمی از افتتاح ۱۷ پروژه آبرسانی و خانه محروم، تولید و پخش برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: یادواره شهدای روحانیت نیز در استان برگزار می‌شود.

وی از جمع‌اوری و اهدای یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه خبر داد و گفت: با آغاز طرح شهید سلیمانی رزمایش کمک مومنانه هوشمند برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان زنجان ماموریت داشته و برخی‌ها در آستانه کنگره باید فعال شوند اگرچه برخی از کمیته‌ها و شهرستان‌ها ضعیف عمل کرده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان یادآورشد: هنوز مبلغ ۵ میلیارد تومانی تصویب شده توسط شورای اسلامی شهر زنجان به کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان اختصاص نیافته و در صورت اختصاص جای مصرف آن مشخص است و تا کنون هیچ اسرافی در این زمینه نشده است.

سردار کرمی از جمع‌آوری ۵۱۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس استان زنجان خبر داد و گفت: اسناد دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای است که باید به عنوان سرمایه برای آینده حفظ شوند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در پایان با بیان اینکه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان یک رویداد فرهنگی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: تمامی اصحاب رسانه، نهاد‌های دولتی و غیر دولتی با تمام ظرفیت برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد مهم فرهنگی تلاش کنند.
ارسال نظرات